Ricinolja- inte bara för håret

Ricinolja är är verkligen i ropet och har så varit ett tag. Inget nytt för oss här eller hur?

Ricinolja har fantastiskt många änvändningsområden och fina egenskaper. Rengörande, läkande, ”cellförnyande” och återfuktande.castoroil_glass

Senaste tiden jar jag haft något ojämn hud mellan ögonbrynen och för att vara mig något förstorade porer på näsan. Smort in hela det partiet med ricinolja och det har blivit mycket bättre. Även kindernas torrhet har blivit avsevärt bättre med ricinolja i jämförelse med andra feta oljor.

Använder den också så ofta jag orkar på ögonfransar och ögonbryn för att hålla dem friska. Fungerar bra även om det inte ger extrem skillnad på längden hos mig. Däremot känns det som att jag tappar färre strån. Också väldigt skönt att smörja kring ögonen och skall dessutom verkar mot rynkor.

Tyvärr är vissa känsliga mot ricinolja och upplever den som uttorkande så var lite vaksam. För er som inte är det kan det alltså vara värt ett försök på antingen väldigt torra eller orena fläckar.

Ramlade över en rolig länk med massa info. Titta här.

Shenet har naturligvis bra info som vanligt.

Kommentera

