Parfym

Parfymer är inte det lättaste, särskilt inte när man beställer mycket på nätet. Många är också behandlade på ett mindre bra sätt trots att ingredienserna är naturliga. Läs om det här.

Jag har en favorit som är riktigt bra men skulle gärna ha fler att välja bland. Har också dessa prover men kan inte påstå att jag fastnat för någon direkt. Tycker också att de är en aning skarpa, dessutom är de inte helt rena.

iHerb har inte så mycket att välja på i parfymväg som är naturligt men nu har de fått in Yakshi Naturals. Ser lovande ut tycker jag. Frågan är hur länge doften håller sig och hur ”rena” de är.

Vilka är er parfymfavoriter?

7 comments
  1. Har tyvärr jätteproblem med parfym då jag nästan alltid får huvudvärk. Kommer det inte med en gång så kommer det krypande efterhand. Räddare i nöden var ju faktiskt Green Loves parfymer som håller mig huvudvärkfri….

    • Usch då. Tur att du hittat något som funkar. Egentlige är ju inte parfym ett måste men det är trevligt att dofta lite extra ibland.

      Är vanilj-björnbär den typen av doft du brukar gilla?

  2. Louise said:

    Ja, parfym är ännu ett ”problem” för mig i den gröna världen. Är väldigt förtjust i Pasificas dofter, framför allt ”Tahitian Gardenia”. De är väl inte 100% rena men de duger för mig. Passa på och köp dem på Sephora när du är i USA för den enda nätbutik jag hittat är bekkas.se men där har de inte alla dofter. Finns någon engelsk butik också men frakten verkade krånglig och dyr. Jag fuskar med orena parfymer en hel del. Älskar dofter och har en alldeles för bra/känslig näsa. Hm, borde nog jobba i doftbranschen när jag tänker efter…

    • Man skall ju använda det som känns bra.

      Får kolla in i USA. Sephora är självskrivet, det och Whole Foods. Vilek var din favorit? Har förstått det som att den i Chelsea är störst och har mest kosmetik.

      • Louise said:

        Jag gillar den i Chelsea. Glöm inte att prova deras blåbärscones, sååå goda. Finns i två varianter, en nyttig och en lite onyttigare. Missa inte Duane Reade vid Herald Square, där brukar jag köpa 100% pure. Kan finnas på vissa andra Duane Reade men den vid Herald tycker jag är bäst, åk en trappa upp. Finns även en DR i Chelsea, 14e gatan som har öppet dygnet runt. De har också en hel del.

  3. Agnes - Ekolicious said:

    Min favorit är Love & Toast Honey Coconut, men gillar även Green Love Ananas och Körsbär. Ljuvliga allihopa 🙂

Kommentera

