Tomma

Några tomma! Är inte bra på att använda upp produkter ordentligt. Ofta vill jag testa något annat också blir de stående med en bottenskyla kvar. Vissa tar slut innan man vet ordet av. I denna kvartett finns två av varje. Gissa vilka som är vilka?

Förresten skall det bli bättring med bilder nu. Beställt en ny bättre anpassad dator för bildhantering. Vill redigera alla bilder så att jag får en klarhet och väger upp min taffliga hantering av systemkamerans auto-läge 😛 Nu glappar skärmen så jag kan inte ha den i alla vinklar och det går knappt att se färgerna, ännu mer svårjobbat kan man lugnt säga. Nu när det är ljust behövs som tur är inte lika mycket redigering.

Aubrey Organics, Volumizing Shampoo, Chamomile Luxurious, Normal

Helt ok schampo som ger ganska bra volym men inte passar mitt torra hår. Det är för anpassat för normalt hår så det är inte så konstigt. Lös gelé-konsistens som är lätt att fördela om man schamponerar två gånger. Örtig doft som inte är min favorit men ändå god.

Sante Brilliant Care

Det absolut bästa balsamet jag testat någonsin. Gör håret återfuktat, glansigt och fylligt. Det enda naturkosmetiska balsamet jag gjort åt flera förpackningar av och verkligen saknar nu när det är slut. Doftar milt vaniljaktigt och är riktigt krämigt.

Organic Essence, Pure Organic Soap, Madagascar Vanilla

Trevlig skummande handtvål som doftar milt av vanilj och rengör bra. Påminner mycket om denna. Ingen sensation men jag köper den gärna igen.

Suhade Nature Exfoliating Shower Gel

Från Lidls Suhade kampanj förra hösten. Bra som duschgel men inte mycket till skrubb. Doften är fräsch och fruktig. Dryg och bra. Hade gillar den mer utan kornen i faktiskt.

 

Detta format är populärt och jag har länge tänkt haka på men det har inte blivit av. Slänger oftast förpackningarna innan jag kommer på att fota eller så har jag redan recenserat och då tycker jag inte det är lika kul… Passar av den anledning utmärkt för enklare produkter som man förbrukar stora mängder av och inte riktigt passar för en utförlig recension.

Vill ni ha fler sådana här inlägg?

9 comments
  1. Toppen, behövde verkligen tips på bra balsam! Kul med såna här inlägg tycker jag. Och tack för länken till min blogg, gulligt av dig! 🙂

    • Jag älskar det men jag vet att Fru C inte gillar det så mycket. Hoppas att det är något för dig också.

      Så lite så!

  2. Lena said:

    Jaa jag tycker det är jättebra med sådana inlägg! Blir nyfiken på balsamet från Sante. Är detta samma produkt som har brun tub på Bio-naturel?: http://www.bio-naturel.de/sante/sante-haarspuelung-brilliant-care/
    Min absoluta favorit är annars Citrus & Neroli Detangler från JMO – suverän! (Tyvärr ganska dyr!) Toppen om man kunde hitta en ny, lite billigare favorit! 🙂 Apropå handtvål: Har blivit lite besatt av Ros-tvålen från Sonett: http://www.bio-naturel.de/sonett/sonett-handseife-rose-300-ml/
    Inte av doften i sig (som är ok) utan själva känslan. Köper i butik i sta´n, 1 liter för 119:-

    • Ja de har bara bytt förpackning, inte direkt snyggare om du frågar mig.

      Har precis fått hem Citrus & Neroli men inte provat än. Testat ett prov innan men jag fick ingen bra uppfattnigning om hur det verkigen fungerade då.

      Tesade sonett för längesedan. Härligt att du hittat något du gillar!

      • Lena said:

        Håller med du – trodde först att det var produkter för män 😉
        Nu är den beställd iallafall och på väg hit. Ska bli spännande!
        Sonett: brukade alltid köpa Urtekrams handtvål i storpack, Ros, innan (det går mängder här hemma) men så var den slut så det var en slump att det blev Sonett. Trodde först att det var diskmedel, ha ha (flaskan!)
        Tänkte även testa tvättmedlet nästa gång! (rent samvete;-))

Kommentera

