För oss mindre rutinerade

Hittade en väldigt bra video på en nyfunnen favoritkanal. Har ju nämnt flera gånger jag är dålig på ögonskugga men vill lära mig och övar för fullt. Öva till denna så tror jag att det sitter snart!

Tycker att den här videon förklarar mycket bättre än de flesta andra, i synnerhet hur mycket produkt man skall ta upp och var på locket man börjar.

Deras basic-videos är väldigt bra och förklarar ordentligt.

Kvalitén på filmningen är mycket bättre nu än i denna kan jag tillägga…

11 comments
    • Lydia said:

      Åh vad roligt! Jag hade inte sett denna video tidigare men brukar ju allt som oftast falla tillbaka i vanan att sminka med fingrarna. Fingrarna är lätta att rengöra mellan olika produkter och jag gör precis som hon; lägger på ögonskugga med långfingret och suddar/blandar med ringfingret. Till skuggning under ögat brukar jag däremot köra på pensel. Jag är mycket bättre på att sminka ögonen med fingrarna, även om jag fortfarande envist försöker jobba upp mina pensel-skills…

      • Visst är händerna fantastiska verktyg men man kan ju få fler effekter med borstar. Har du sett den här?

        • Lydia said:

          Om det var ett svar till mig, så ja! Det var den jag pratade om! Sorry, jag kommenterade inte videon i ditt inlägg Ingrid, utan videon ovan som Maria Helena var först med att posta.

          Jo, borstar är mycket bättre i många fall, JAG har bara inte blivit särskilt bra på dom, ÄNNU (ska tilläggas. Hyser fortfarande nåt slags hopp om att en dag bli lite snajdigare).

Kommentera

