Härlig ansiktskräm från MuLondon

MuLondon Ekologisk Ros ansiktskräm

Detta är en fantastiskt högkvalitativ ansiktskräm med de finaste ingredienserna men det behöver ju inte betyda att den fungerar bra för ens hud. Som tur är gör den det för mig! Helt vattenfria krämer brukar under sommaren vara på gränsen till flottiga dagtid men på något sätt är denna matt silkeslen. Går in snabbt om man ser till att fukta ansiktet innan ocn inte ta för mycket. Lämnar huden mjuk och behaglig. Lugnar mina kinder som ibland blossar efter tvätt/dusch. Även om ansiktet inte blänker brukar jag ändå garderar mig varma dagar med en mattande kräm över hela ansiktet och denna på de områden som behöver mycket fett. Över natten tar jag gärna ett rejält lager som en ansiktsmask, mums säger alla fläckar som har en torrhetstendens.

Direkt ur burken är konsistensen lite smulig men blir snabbt krämig och len, inte oljig som många andra salvor/vattenfria krämer. Använder alltid spatel i burkar då det både är enklare att få ut rätt mängd och mer hygieniskt. Doftar milt av ros, nästan exakt som vresrosens blommor, lite citrusaktigt. Gott men det får mig också att tänka på dagis och fritids där det alltid fanns den här typen av rosor. Gillade inte dessa inrättningar så jag har blandade känslor kring doften. Finns att köpa på Naturesbeauty i flera varianter för olika hudtyper.

Bäst: Ger så skön känsla efter.

Sämst: Kan inte komma på något förutom dagisreferensen då…

INCI: Vitellaria Paradoxa (Shea Smör)*, Cocos Nucifera (kokosnöts smör)*, Simmondsia Chinensis (Jojoba Olja)*, Rosa Damascena (Rose Otto Olja)*, Rosa Canina (Nypon extrakt)* , Rosmarinus Officinalis (Rosmarin Extract)* (Verkar som att sheasmör fått ett nytt INCI-namn, Vitellaria paradoxa. Någon som vet?)

4 comments

Kommentera

