Ännu en deo

Aubrey Organics, E Plus High C, Natural Roll-On Deodorant

Eftersom jag gillade spray-deon från Aubrey var jag ju tvungen att testa roll-on också. De är väldigt lika men inte helt lika. Om inte annat visar INCI detta. Har inte jämfört den bredvid varandra men min  känsla är att sprayen är bättre. Den håller borta framför allt fukt mer effektivt. Dessutom är det mer hygieniskt med spray. Doften är nästintill identisk, inte min favorit men helt ok.

Kan inte säga att den här är dålig på något sätt men jag har provat bättre, och sämre med för den delen. Väljer hellre den här roll-on:en alla gånger.

Min är köpt på iHerb.

Bäst: Prisvärd får man väl ändå säga.

Sämst: Att det finns bättre deodoranter.

INGREDIENTS INCI: Aqua, aloe barbadensis leaf juice*, alcohol denat. (38b, lavender*), glycerin, citrus grandis (grapefruit) extract, ascorbic acid, cetyl alcohol, glycine soja (soybean) oil, calamine, tocopheryl acetate, fragrance+, glyceryl linoleate, hamamelis virginiana (witch hazel) extract, rosa damascena flower water, calendula officinalis flower extract, glyceryl linolenate, tocopherol, arnica montana flower extract, beta-carotene, daucus carota sativa (carrot) root extract.

* Organic
+ Natural isolate blend sourced from essential oils 

1 comment

Kommentera

