Torka ansiktet med trasa

Slog mig att man borde kunna använda dem som sminkborttagningsduk, Wettexdukar alltså. Googlade lite och vad fann jag om inte bara flera gelikar (jag vet att vi är många) utan också någon som använder Wettex till just detta! Cellulosasvampar används ju friskt till ansiktet och Konjac-svampen är också ett slags cellulosa.

Disktrasors yta är väl inte direkt anpassade till ansiktshuden men är väl inte vara sämre än vilken handduk som helst. Gäller bara att helst hålla isär de som används till det de borde användas för och ansiktstrasor alternativt klippa i mindre bitar.

Sagt och gjort. Kokade en vanliga trasa och testade! Perfekt! Man kan använda den i fyra dagar genom att vika på mitten och sedan byta sida varje dag. Man kan självfallet vika den flera gånger och använda ännu fler gånger eller helt enkelt skölja ur noga beroende på hur petig man är.

Klicka här för att förstora

Bambusviskostrasan har jag sedan länge använt till ansiktet, vet inte om det var jag eller mamma som kom på det först men det är utmärkt.

Hmm, fanns ännu fler trevliga tips här. Glasunderlägg med svart duk låter inte fel.

10 comments
  1. Estelle said:

    Tackar så mycket för tipset!🙂 Verkar vara ett hur bra tips som helst! Det ska jag testa redan ikväll!
    Har sytt en del egna ansiktspads för rengöring med blandade resultat, om det här funkar minst lika bra slipper jag ju sy fler!🙂

    • Det är lite strävare än t ex väl tvättade handdukar. De tunnare dukarna är däremot lite mjukare så testa dem om svampdukarna känns för hårda.

  2. Shit vilken bra blogg du har! Hittade hit via Naturligt snygg. Måste surfa runt här nu!🙂

    • Tack vad glad jag blir att du tycker det och tog dig tid att skriva! Välkommen hit!

  3. Rana said:

    bra tips!
    Själv använder jag 2 olika microfiber dukar..funkar jätte bra! :))

      • Rana said:

        Jag tror det..du vet såna som kommer i 3 former i en paket? den för fönster har jag för ögonen :p när jag sminkat mig fel…de andra som är super mjuk för ansiktet, fuktigt🙂

Kommentera

