Pam Swynford De Beaufor

Har nämnt tidigare att jag inspireras av film och TV både gällande skönhet, kläder och inredning med för den delen. Därför älskar jag väldgjorda, snygga och påkostade TV-serier och filmer. De som är en helthetsupplevelse med både bra innehåll och förpackning älskar jag.

True Blood är en sådan och en av mina absoluta favoriter. Hittade en video som utgår från den här klassiska och dramatiska looken på Pam Swynford De Beaufor.

Pam har alltid dramatiska sminkningar. Hon är vampyr och driver en bar. Hon har en förkärlek för rött, svart och rosa. Älskar Cartier och Tiffany och klär sig gärna i korsetter. Mycket passar inte på vanliga levande (!) men den här sminkningen kan man ju faktiskt ha till fest. Har testat själv men jag har inte alla skuggor som krävs för att det skall bli riktigt som i videon. Måste bygga upp min samling nu när jag övat så mycket😉

Vad tycker ni? Såhär kan man väl sminka sig till festligare tillfällen?

2 comments
  1. Jag älskar Pam! Hon är en utav mina favorit-karaktärer i True Blood.🙂 Nu slutade ju precis säsong 5 så nu får vi vänta ett tag.
    Sjukt duktig tjej, sminkningen är supercool. Är inte heller så duktig än, och håller precis som du på att bygga upp min samling med produkter. Känns som att man borde kolla på fler tutorials för att lära sig.

    • Hon är så underbart cynisk! Älskar att Tara och hon numera är ett team. Alltid lika tråkigt när säsongen är slut, buhu. Följer alltid stenhårt i amerikanskt tempo.

      Tutorials är ovärderliga. Skall köpa Dr Hauschkas stone colour från Bio-Naturel så att jag har bra färger att mixa. Beställde också massa mineral- och pigmentprover och borstar från Coastsl Scents.

Kommentera

