Prover från Vapour

Var ju tvungen att göra ordentlig research innan USA-resan. Beställde efter tips från Malin prover från Naturisimo.

Burkarna är generöst tilltagna men håller inte tätt ordentligt. Något kladdiga.

Som ni ser är foundationerna mycket mörkare i burken än i Vapours egen färgskala och även de swatch-liknande klickarna hos Naturisimo. Har redigerat färgerna så att de upplevs så lika verkligheten som möjligt men det beror ju såklart på vilken skärm man tittar på. 

På undersidan av min underarm blir de lite ljusare i alla fall. Jag har väldigt ljus naturligt om ni inte redan märkt det.

Utsmetat, fint ord, blir färgen mer lik deras angivelse med inte riktigt så ljus som jag förväntat mig. Lurigt när färgerna är så himla mycket mörkare, påminner om hur UNE beter sig. Kanske är det mineralerna som oxiderar i det översta skiktet och gör att man upplever det så?

Gillar formulan på foundationen ändå. Den är krämig och passar oss med torr hy. Ger lyster och lägger sig snyggt över torrare partier. Täckningen är medel men går att bygga upp. Kan tänka mig i fullstorlek men i så fall i den ljusaste nyansen som jag inte kunnat testa eller eventuellt en blandning av de två ljusaste. Hoppas att jag kan testa sticket under NYC-resan.

Swatch på concealer i 010, Trick Stick i Dazzel 702 och Multi Use Blush i färgen Impulse 209.

Concealern är min favorit bland de tre. Den är lagom färg för mig, mjuk konsistens som är lätt att få snygg. Highlighterna har för stora glitterpartiklar för min smak. Blushet som också kan användas som lipstain är snyggt på kinderna men jag använder sällan rouge, jag är rosig så att det räcker. Ville mest testa det som lipstain istället men för det ändamålet kan jag inte säga att det höll måttet. Någon vidare långvarig färg gav det inte!

Summa summarum; foundationen och concealern vill jag har mer av!

14 comments
  1. Lena said:

    Håller med dig angående foundation! Beställde också prover (har inte testat dem än). Det som jag tyckte var ”min” nyans var slut så jag tog en snäppet ljusare och en av snäppet mörkare (=blanda). Tyckte att den ljusare såg jättemörk ut. Men jag får väl ta på den och prova🙂
    På tal om prover från Naturisimo: Jag har hittat en handcreme som mina händer verkligen älskar; Herbpharmacy, Working Hands Cream. Doftar mint/menthol/polkagris(?) Kan inte få nog av den!🙂 Tipsar.

  2. Vad roligt att du gillade dem!🙂
    Kul när man hittar något man gillar.
    Det blir ju lite floppar ibland också…😉
    Du tyckte inte att det blev för blankt i ansiktet som jag tyckte? Jag var osäker på om det hade och göra med den tjocka kräm jag hade under på grund av att jag var så torr eller om man blev blank av dem?
    Om någon undrar vad jag tyckte i övrigt så verkar den mild och trevlig. jag föredrar ännu mindre täckning annars hade jag varit mer intresserad.

    • Det finns än ljusare nyans än 100 som säljs i USA, men vet inte om den säljs i Europa.

    • Visst gav den lyster men blank blev jag inte. Inte om jag har puder på vilket jag alltid har på näsan och så.

  3. Christina H said:

    När åker du till USA? Skall dit i slutet på september och tänk vad bra det vore om man fick massa tips på saker att inte missa att handla🙂

    • I början av oktober dessvärre. Mitt tips är Whole Body i alla fall, alltså Whole Foods kosmetikdel.

      • Christina H said:

        Hade redan tänkt besöka Whole body. Något tips på varumärken som är prisvärda och pålitliga, utan att behöva tänka på inci så mycket?

        • Skall kolla lite mer vad de har på Whole Foods och normalt i andra butiker. Återkommer! Har jag inte skrivit ngt inom en vecka så får du höra av dig!

          • Christina H said:

            Merci!

          • Christina H said:

            Hallå! En liten påminnelse om Whole foods mfl.🙂

Kommentera

