Kan inte bestämma mig

c/o GERD:S B2 HAIR SERUM

Har haft det här hårserumet ett tag men dragit mig för att recensera. Till viss del för att jag inte kunnat utvärdera den så väl som jag velat i och med att jag har håret uppsatt i knut stor del av tiden numera och för att jag inte vet vad jag skall tycka. Det är absolut inte dåligt men jag hade nog förväntat mig något annat.

Har av naturen bra hårkvalitet med många tunna strån med spänst men det kan bli torrt. Serumet återfuktar och känns riktigt vårdande men för att det skall bli någon verklig effekt måste jag ta massor. Har både mycket och långt hår med självfall så det är naturligt men även till bara topparna krävs mycket. Det formligen slukar serumet. Med lite arganolja blir det mer drygt så att jag kan använda det utan att pumpa ut halva flaskan, som ju dessutom är rätt liten.

Det går såklart åt mycket av alla produkter till mitt hår men inte i den här magnituden. Eftersom det innehåller så mycket fina ingredienser och kommer i en sådan liten flaska med saftig prislapp hade jag förväntat mig extremt effektiva droppar men det kanske bara är jag. Något sådant utlovas ju inte i beskrivningen.

Däremot ger det bra grundstadga till håret och gör att det ser fräscht ut. Frissighet försvinner om jag tar tillräckligt mycket.

Konsistensen är som en lätt kräm med härlig lyster. Diskret doft som tyvärr har blivit unken efter ett tag i mitt badrumsskåp. Det innehåller ju många fina oljor så det kan vara bra att inte förvara flaskan i badrummet.

Kan tänka mig att det passar andra hårtyper bättre. Tunt och flygigt hår tror jag kan ha god nytta av serumet. Det tynger inte ner det minsta och ger ändå effekt även om den på mig är liten i förhållande till mängden.

Här finns en lista över co/ Gerds återförsäljare.

Bäst: Att det ger fukt och vårdar.

Sämst: Odrygt på mitt hår.

INCI: Aqua Purificata, Parfum, Hydrolyzed Silk (från silkesfibrer), Cetyl Alcohol (från vegetabiliska fetter), Xanthan Gum, Glyceryl Stearate Citrate (från majs), Cetearyl Alcohol (av vegetabiliska oljor), Glycerin (från vegetabiliska fetter), Citrus Nobilis oil (eterisk olja av mandarin), Citrus Grandis Peel Oil (eterisk olja av Grape) Punica Granatum Extract (Granatäpple arom), Glyceryl Caprylate (av vegetabiliska oljor).

Kommentera

