Glömde ögonfransböjaren

Tänkte tipsa om ögonfransböjaren från e.l.f. som bara kostar knappt 17 kr i förra inlägget egentligen. Köpte den för att testa om den är lika bra som många säger. Det är den! Fungerar utmärkt och är extremt effektiv. Jag tycker i och för sig att den är något klumpig men det är nog mer en vanesak. Oavsett är det perfekt att ha en ögonfransböjare extra för ynka 17 spänn.

 

Mechanical Eyelash Curler

Min favorit är klassikern från Shiseido som jag haft i nästan exakt 10 år. Har också den andra klassikern från Shu Uemera men den passar inte min ögonform lika bra.

En teknik som jag nyligen återupptäckt är att ”pumpa” lätt ett par tre gånger på varje ställe man annars bara skulle hålla. Formen blir mycket snyggare och det går snabbare. Gjorde alltid det förr, vet inte varför jag slutade…

3 comments
  1. Är det bara jag som tycker det ser otäckt ut att hålla på och böja saker runt ögonen?
    Har därför inte ens provat..😉

    • Jag förstår att det kan se ut så men allt är ju väldigt trubbigt. Man petar sig inte i ögat direkt med den. Om du beställer från elf tycker jag att du skall testa. Tycker att det gör såå mycket! Innan jag började använda mascara och tvätta av densamma ideligen var mina fransar naturligt böjda. Nu nöjer jag mig inte med den naturliga böjen som kvarstår efter tvätt utan vill ha mer mer mer!

  2. Haha, låter lätt beroende framkallande den där…😉
    När jag skulle lära mig sätta i linser så tog det mig 45 minuter på ena ögat och 20 minuter på andra.
    At npågon annan ska sätta in en lins var det inte tal om…😉
    Undra hur lång tid det kommer ta mig innan jag kan komma tillräckligt nära med ögonfransböjaren?🙂

Kommentera

