Mascaror

Nyfiken på två mascaror som jag hört gott om. Min favorit från Lavera i all ära men bra kan alltid bli bättre.

Lily Lolo har en mascara som har fått bra omdömen på den egna hemsidan och på andra ställen. Finns också hos feelunique där det alltid är fri frakt.

Lash Alert Natural Mascara

Jenny hade ju massor av lovord om Rose Mosqueta’s men samtidigt är mascara så individuellt. Kan bara hoppas att den är lika bra på mig. Finns hos svenska Green Maama och hos mondebio.

Har ni testat någon av dessa?

Har ni någon favoritmascara?

14 comments
  1. Vi har ju samma favorit misstänker jag i Laveras…😉
    Har lite svårt och bestämma vilken jag gillar bäst av volymising eller lenght bara…
    Inte testat något av de ovan.
    Men gillar flera av Lily Lolos saker så tycker du ska testa och recensera den!🙂
    Jag har köpt Lotus mascara som många verkar gilla så ska bli spännande och se hur den är.

    • Lotus testade jag innan bloggens dagar men det blev ingen favorit. Smetade av sig både under och över framåt dagen.

  2. Agnes - Ekolicious said:

    Dessa två vill jag också testa!🙂 Håller just nu på och testar Eco Minerals mascara, som faktiskt håller riktigt bra under dagen!

  3. Michaela said:

    Tycker att Lotus mascara är jättebra, har aldrig upplevt att den smetat av sig.
    Gillar även Dr Hauschkas basmascara, nu när den har fått tjockna till sig några månader är den till och med helt suverän. Plötsligt är fransarna väldigt långa och tjocka…
    Terre d’Oc har sina bra respektive dåliga dagar, men oh well, det har ju jag med…

    • Kommer ett inlägg där jag nämner alla dessa. Vi har lite olika upplevelser av Terre d’Oc och Lotus kan man säga. Mascara är verkligen individuellt.

      Alla har vi bra och dåliga dagar😉

  4. Lotta said:

    Jag har inte testat någon av dem. Min vardagsmascara brukar vara Dr Hauschkas vanliga, gillar den mycket. Men jag skulle vilja hitta en bra som ger lite mer volym och effekt för lite festligare tillfällen. Kanske ska testa nån av dessa eller din favorit från Lavera..

    • Den gillar jag också förutom att den kladdar vid fukt. Misstänker att det är ett större problem i Götet än i torrare delar av landet.

      Den kan vara något för dig! Man går jobba en del med den för att få upp volym men den ger mer volym än Dr H bas. Om du inte brukar ha problem med kladd kan Lotus vara ett alternativ. Den ger volym snabbt tycker jag.

  5. Lotta said:

    Jag bör ju också i Göteborg men har faktiskt inte haft speciellt stora problem med kladd av Hausckas. Klart att den rinner om jag går i ösregn utan paraply eller luva men det är inte så ofta som tur är! Vid ”vanlig” fukt funkar den bra för mig.
    Ska fundera lite på det där med mascara tror jag, Lotus kanske vore nåt.. Den är på gränsen till för dyr bara tycker jag. Får se vilken jag bestämmer mig för🙂

    • Skönt att det funkar för dig! Lyllo! Önskar att jag kunde använda den mer!

      Lotus är ngt dyr tycker jag med!

  6. Är också väldigt nyfiken på dessa två! Av de naturliga mascaror jag testat hittills är det 100% Pures som blivit min favorit, enkel att måla med och är inte heller toksvår att få bort som jag upplever att många naturliga mascaror är.

    • Har inte testat 100% Pure. Följer definitivt med från USA. Kul att du hittat någon som fungerar.

Kommentera

