White Chamelia condtioner

White Camellia Ultra-Smoothing Conditioner

Ville testa det här balsamet efter att Malin skrev att lockarna kändes stela av det. Lät perfekt för mig! Har inte upplevt att de känns stela men väl mer definierade. Jag har alltså självfall som blir till korkskruvar i fuktig luft och av rätt vård och det här balsamet framhäver det verkligen.

Många med afro-amerikanskt hår älskar det här och det förstår jag verkligen. Är säkert perfekt för andra kraftiga lockar också.

Balsamet är väldigt återfettande och ganska återfuktande. Till och med jag som i princip aldrig får fett hår behöver vara försiktig uppe vid hårbotten. Har man tendens till fett hår gör man bäst i att inte ta det ovanför öronen eller skölja väldigt noggrant. Fungerar faktiskt mer som en inpackning än ett balsam. Mitt hår blir inte nedtyngt men jag kan tänka mig att tunnare hår kan uppleva detta.

Konsistensen är krämig och lätt pärliserande (pearlescent) precis som de flesta andra Aubrey-balsam i den gula serien för torrt hår. Doften är härligt blommig. Dessutom är det drygare än de flesta andra Aubrey-balsam jag testat men jag tycker inte att man skall snåla med balsam om man har torrt hår.

Det här kommer med stor sannolikhet att vara ett stående alternativ hemma hos mig.

Bäst: Tar fram lockarna.

Sämst: Kan ge fett hår.

Köpt på iHerb. Finns tyvärr inte hos de svenska återförsäljarna men hos tyska Bio-Naturel om man vill hålla sig inom frihandelsområde.

INGREDIENTS INCI: Aqua, aloe barbadensis (aloe) leaf juice*, myristyl alcohol, camellia japonica seed oil*, triticum vulgare (wheat) germ oil, alcohol denat. (38b, lavender*), pelargonium graveolens (geranium) flower oil*, glycerin, rosmarinus officinalis (rosemary) leaf oil*, citrus grandis (grapefruit) extract, salvia officinalis (sage) oil*, tocopheryl acetate, foeniculum vulgare (fennel) fruit extract, humulus lupulus (hops) extract, melissa officinalis (balm mint) leaf extract, chamomilla recutita (matricaria) extract, glycine soja (soybean) oil, daucus carota sativa (carrot) root extract, beta-carotene, hamamelis virginiana (witch hazel) water, ascorbic acid.
*Organic 

3 comments
  1. Vad roligt att du gillade det iallafall.🙂
    Jag är lite väl petig kanske när det kommer till att det inte ska kännas att man har produkter i håret.
    Jätteproblem med stylingprodukter som du förstår. Haha!
    Tur att Aubrey har sin Sea Buckhorn Curl Activator som är så mysig.😉

    • Ja det låter svårt att hitta styling som inte känns. Mitt hår är babymjukt efter dusch, mysigt men inte snyggt.

Kommentera

