Frid & Liv blir webbshop

Hann förbi utförsäljningen hos Frid & Liv när jag var i Stockholm nyligen. Fick nys om detta tack vare Hannah. Haffade bland annat Zuii Flora Liquid Foundation och några skuggor från c/o Naturkosmetik för halva priset. Två märken jag länge velat prova! Var till och med där två gånger för att jag först stod emot Zuii Foundation men efter kohandlande med mig själv om att jag aldrig kommer att få tag på den billigare slog jag till.

Tråkigt att en butik med ett så bra utbud lägger ner men den goda nyheten är att de kommer att öppna en webbshop! Sortimentet kommer att fyllas på allt eftersom. Alltid kul med nya webbshoppar och här är det dessutom produkter som kunderna efterfrågar och redan fäst sig vid.

4 comments
  1. Lotta said:

    Åh, jag är så himla sugen på deras foundation. Har tittat på den 100 gånger på internet men inte kunnat bestämma mig för om jag ska slå till. Framför allt kan jag inte bestämma mig för vilken färg jag ska satsa på. Vilken nyans köpte du? Jag tror att vi har ganska lik hudton, du kunde ju också ha 100 % Pures foundation i Creme. Ekosminkbutiken har ju 6 nyanser att välja mellan, svårt..
    Köpte förresten Unes nya mascara Green Pride tillslut, läste några recensioner som lät bra. Har testat den lite idag hemma och den känns bra. Mycket bättre än Unes All in one mascara som jag inte alls gillade. Kanske blir Lotus en annan gång, får se.

    • Jag har light olive. Skickar prov till dig om du vill!

      Minns inte vad du har för hudtyp..? Den går in ganska fort på mig med torr hy så jag brukar ta en extra dusch ansiktsvatten precis innan. Gör att man har mer tid på sig att få det snyggt. Älskar den i alla fall! Skön och mjuk, känns väldigt vårdande. Dessutom luktar den gott rosaktigt med fläderinslag.

      • Lotta said:

        Åh vad snällt!🙂 har svarat på ditt mail också.
        Hoppas att den nyansen passar mig också, är lite tveksam till ordet olive..det är inte riktigt den typen av nyans jag brukar passa i. Men om inte annat har man iallafall nåt att relatera till och då kanske man kan kontakta Ekosminkbutiken och be dem om råd.
        Jag har lite knepig hudtyp, väldigt känslig, väldigt fukttörstig, får gärna utslag och så, speciellt om huden inte får så mycket fukt som den behöver. Kan ibland vara rätt så bra och sen helt plötsligt bli kass utan att jag vet anledningen.
        Ok men det låter ju som ett bra trick då för att få lite mer tid. Vårdande låter också bra, min hud är lite extra känslig för tillfället och reagerar på allt.

        • Tänkte också så när jag läste olive men den är inte olivfärgad tycker jag.

Kommentera

