Alltså jag och dofter

Det här kommer inte att bli en riktigt recension för jag har inte kunnat använda schampot mer än ett par gånger. Anledning är att jag inte klarar av lukten. Det luktar inte illa objektivt men för mig går det inte. Har hänt mig ett par gånger tidigare. En doftade egentligen underbart av grapefrukt men för mig påminde det om dålig Gin och Tonic. Kan inte sätta fingret på vad det är i det här fallet men det påminner mig om något hos skomakaren. Egentligen gillar jag lukten där men i håret slår det bakut. Förmodligen hade jag lika gärna kunnat älska den men så föll det sig icke. Att sedan min sambo utbrister ”Uhää!!” så fort jag kommer nära gör det inte enklare.

Effekten på schampot är det ingen fel på. Håret blir rent och lockarna hålls spänstiga. Lite ovant att greja med ett pulver men det är inget större problem. Skölj gärna med ÄCV efter för att återställa ph-värdet och lätt balsameffekt.

Påminner om grovtvål som pappa hade i källaren förr i en speciell dispenser. Luktar en del som det också faktiskt när jag tänker efter.

Det är både platsbesparande i hemmet och vid transporter vilket gör hela konceptet väldigt miljövänligt. Inga konserveringsmedel behövs heller.

Tror inte att många har samma problem som jag så om ni är nyfikna och kan tänka er pulver ser jag inget hinder till köp. Blir sugen på att testa fler pulverprodukter från Eliah Sahli och hoppas på mer Ingrid-vänliga dofter.

Den här får nog mamma!

Är ni sugna finns den Body Bazar!

4 comments
  1. Michaela said:

    Haha! Jag tycker schampot är väldigt bra, men ja, lukten är väl inte jättetilltalande. Jag tycker att den luktar rökelse, vilket jag inte är förtjust i alls, tycker det är en huvudvärksframkallande lukt, men här är det åtminstone svagare… I recensionen hos Naturligt Snygg verkade dock flera som kommenterade tycka om doften, så vi kanske tillhör undantagen…
    Tycker annars att det helt klart är det bästa naturliga schampo som jag har testat!

  2. Annelie said:

    Ja,smaken är olika! Jag gillar verkligen doften! Men det går att ta mindre än rek, och då är doften betydligt mildare! Jag brukar ha en liten skål bredvid duschen där jag doppar fingertopparna i och gnuggar in i hårbotten, sektion för sektion. Låter det sitta i medans jag kör din kaffesumpskrubb(!) och sköljer sedan ur! Jag har långt vågigt hår, men tar inget pulver i längderna. Borstar håret innan tvätten, och låter det vara efteråt. Vänder inte huvudet uppochner och gör turban, utan lindar in i handduk ståendes, för mindre trassel. Men för det mesta tvättar jag med rassel lera, som jag är mkt nöjd med. En fråga: har du testat i+m produkter? Vad jag kan se är dom helt ok..lr? Är smått förvirrad av incident.. Med vänlig hälsning, A

  3. Annelie said:

    Rassel var ju fel.. Rassoul ska D va!

  4. ekojante said:

    Dofter är enormt viktigt, de talar ju direkt till oss. Trevlig helg!

Kommentera

