Bio-Naturel haul

Tycker egentligen att det är lite fånigt att använda engelska ord på det här sättet men kan inte låta bli. Har nästan lust att utbrista ”how cute” också för att få extra amerikansk fjortis-touch!

Utnyttjade en rabatt hos Bio-Naturel och väntade ivrig på innehållet. Smink stod högst upp på listan den här gången. Var som ni vet så spänd på den Stone colour-paletten.

Tyvärr var den krossad. Det gick att pressa ihop igen med hjälp av vodka och en bit toalettpapper, kan berätta mer om det en annan gång. En del som blandats ihop pressad jag i en annan burk. Lite av den ljusbruna fastnade i den mörkbruna men det är lätt ordnat. Fick svar från kundtjänst efter några timmar att jag får pengarna tillbaka så jag kan inte klaga. Beställde också två favoritmascaror som får vänta i kylen så länge. Ett par av Benecos fina kajaler fick följa med. Gav bort en mörkblå jag hade tidigare till mamma så jag har inte kunnat recensera den men så mycket jag hann testa var den superb. Mamma får oftast saker jag inte gillar eller köpt speciellt till henne men den var faktiskt tänkt till mig från början men hon gillade den så mycket när jag visade den. Självklart får hon den då! Har också länge velat testa den vita ögonskuggspennanJenny hyllade den beiga som primer till skuggor. Hon upptäckte detta användningsområde av en slump när den var så usel som skugga. De vita tror jag kan vara ännu bättre för ändamålet. En vit bakgrund framhäver färgerna mer. Foundationen från Lavera har jag velat ha så länge. Precis som Malin kunde jag inte hålla mig efter den här videon. Köpte också en rosenduschkräm från Weleda. Även om jag gillar ros så doftar det inte alltid som jag önskar. Får se om den stannar hos mig eller går vidare… Krämen i sig är i vilket fall underbar och jag vill alltid ha en att tillgå. Recenserat alla här. Två tuber, varav en i bild, av det absolut bästa vårdande balsamet jag testat var självskrivet på listan. Synd att de gjort om förpackningarna till det sämre i mitt tycke. Här är mitt mini-utlåtande och här kan ni läsa om ett oväntat användingsområde. Fungerar också som rakkräm. Alla är inte lika galna i det som jag bara så ni vet. Vissa är dock precis som jag. Den lilla rosenkrämen från Dr Hauschka var gratis. Ansiktsmasken är en gammal favorit som alltid fungerar. Passar alla hudtyper och är packad med vårdande ingredienser. Rekommenderas till alla som gillar annat från Dr Hauschka. Själv skulle jag kunna ha samtliga Dr Hauschkas masker. Två prisvärda masker från Lavera är alltid bra att ha. Perfekt för resa eller bara för att prova.

Något ni är extra nyfikna på?

25 comments
  1. Catti said:

    Foundationen och ansiktsmaskerna skulle jag vilja läsa mer om. Visst är det lika spännande varje gång man får hem ett sådant paket, fastän man vet vad det innehåller. Ofta har man ju (jag iallafall) haft vissa produkter på sin önskelista otroligt lång tid.

  2. Wow! Det där kallar jag haul! Gillar för övrigt det ordet men undrar om det egentligen finns en bra översättning för oss svenskar att använda?🙂
    Ska bli spännande att läsa dina omdömen framöver på många av sakerna. Skönt att du fick pengarna tillbaka för ögonskugge-paletten.

    • Nä det finns inget bra svenskt ord. Typ ”nyinköpt” är det bästa jag kan komma på men det är inte så slagkraftigt haha.

  3. Sofie said:

    Trist med paletten.😦
    Många fina saker du köpt! Ser fram emot recensionerna.🙂

    • Tack! Hojta till om det är något särkskilt du vill läsa om. Jag är inte alls strukturerad med vare sig vad jag använder eller recenserar.

      • Sofie said:

        Recensioner av maskerna från Lavera vore bra. Jag har funderat på dem ett tag men har hört en del blandat.

  4. Estelle said:

    Vilken tur att jag läste om Brilliant care-balsamet och dess andra användsningsområde nu, har nämligen haft det såendes på badkarskanten ett bra tag nu till ingen användning eftersom jag har haft för ort hår för att behöva använda något balsam på länge nu.
    Blir nog att både testa det som tvättbalsam a´ la´ balsammetoden och som ansiktsrengöring nu!🙂

    • Kan tänka mig att det är ganska kraftigt för balsammetoden. Jag är inte på något sätt expert på det men man måste inte ha ett vårdande balsam till det.

      Tror att du kommer älska den som ansiktsrengöring!! Rakning är den också underbar till. Går säkert som hudkräm också eller en mild tvättkräm utan tensider till kroppen. Skall nog testa att använda balsam med peeling-duk själv i dagarna.

      Har du tagit bort din blogg förresten?

  5. Lena said:

    Ögonskuggepaletten såg jättesnygg ut. Tråkigt att den var sönder! Blir ju genast nyfiken på hur du lagade med vodka(!) och toapapper🙂 Berätta gärna mer. Tillhör tyvärr de som Santes balsam inte funkar så bra för. Och sedan har jag lite problem med doften- får mig att tänka på vissna kyrkogårdsblommor! (barndom, morföräldrar, kyrkogårdsbesök, förknippar ju ofta vissa dofter med något) Ska bli spännande att höra vad du tycker om Laveras foundation!

    • Det är superenkelt. I det här fallet sprayade jag vodka där jag ville fästa löst puder, vätte toalettpappret med vodka och pressade ner pudret. Finns massor av videos på youtube men där rekommenderar de oftast rubbing alcoohol vilket är sämre ur giftsynpunkt. Vanlig drickvodka dunstar långasammare man har man inte bråttom så. Där mal de ofta ner allt för att få det jämnt men det måste man inte. Går bra att bara trycka fast det som lossnat.

      Har testat att göra mineralbronzer från puder till fast genom att bara blanda ordentligt med så mycket sprit som behövs. Gick bra men nästa gång skall jag testa med glycerin i spriten. Borde göra kakan hårdare. Skall skriva ett inlägg om detta någon gång men vill prova mer först.

      Testade laveras foundation idag och jag är inte så imponerad än men jag skall prova lite mer innan jag dömer ut den.

      • Lena said:

        Spännande,älskar smarta lösningar! Tack för tips.

  6. Estelle said:

    Nej! Jag har inte tagit bort min blogg, måste ha varit något strul😦

    Hmm, ja du kanske har rätt i att det är för kraftigt för balsammetoden, har ju verkligen inte stenkoll på balsammetoden heller..
    Tack för att du nämnde att ha den som tvättkräm till kroppen också!🙂
    Att jag inte tänkte på det?!? Det ska jag använda den till ikväll, ska bli spännande!🙂

    • Hoppas att det fungerar till det också! Berätta gärna hur det gick.

      Nu vet jag vad det är för fel med bloggen. Adressen du angivit här saknar ett k. Klickade på den och då gick det såklart inte. …

  7. Estelle said:

    Har använt den som tvättkräm till kroppen nu och tyckte att det blev lite svårt att dosera, tog nog för mycket..
    Var inte helt lätt att skölja bort, kände mig lite flottig på ryggen när jag vaknade på morgonen..
    Testar nog igen med skrubbhanske eller tvättlapp, funkar nog mycket bättre då!

    Ojsan sa då! Det där med missat k kan nog ha hänt lite var stans i så fall, mitt k på tangentbordet har nämligen varit kasst länge, man måste trycka extra hårt för att den ska reagera!
    Bra att du upptäckte det!🙂 ska försöka att hålla koll på det när jag kommenterar i fortsättningen.

    • Jaha, ok. Hoppas på skrubbhandsken.

      Vet precis vad du menar med tröga tangenter!

  8. Lydia said:

    Du som är så bra på att leta upp bästa-pris. Var införskaffar man Laveras flytande foundation billigast?

Kommentera

