Äntligen Real Techniques

Har velat skriva om de här borstarna så länge nu men väntat på att prova dem först. Ända sedan förra våren då de först lanserades har det talats om dem på youtube och bloggar.

Såg dem först på iHerb och tyckte att de var så fula att det inte var på tapeten. Det ringde en klocka att jag sett något liknande. Ganska snart fick jag klart för mig att det är det där borstarna alla pratar om som en av mina favoriter Sam Chapman alias halva Pixiwoo skapat. Kollade massor av recensioner på youtube och blev helt fast. Måste ha dem fast de är fula som skam! Alla andra verkar tycka att de är ”super cute”. Har till och med mejlat Real techniques och bett dem att i alla fall fundera över en mer stilren linje med samma huvuden. Inget rätt eller fel, jag har bara en mer klassisk smak.

De har inte gjort mig besvikna och de är verkligen unika, i alla fall bland billigare borstar. Samantha Chapman har tagit fram borstar hon själv vill använda och inte tänkt utifrån vad som redan finns utan helt fritt. Jag är däremot inte lika förvånad över mjukheten som många andra. Beror nog på att jag redan är van vid taklon och inte djurhår.

Paris Presents heter företaget bakom Real Techniques har också Eco Tools och flera andra märken. De gör också no name-borstar till Target och Wallmart. Eco Tools har också bra borstar men jag upplevar att Real techniques är mer uttänkta och användarvänliga.

hemsidan och Real Techniques youtube-kanal finns massor av tutorials med borstarna. Perfekt för nybörjare som mig- säkert för andra också.

Alla set kommer i ett fodral som både skyddar dem och går att fälla upp till ett ställ. Det fungerar inte helt perfekt för man måste ta i med båda händerna för att få ur och sätta tillbaka borstarna men det är en väldigt fin idé.


På baksidan av förpackningen står vad varje borste är huvudsakligen tänkt till men de går att använda till så mycket mer.

Väntar på de andra två seten och singel-skuggborsten.

En genomgång av vad jag kommit fram till i sminkborstväg kommer om ett tag.

13 comments
  1. Lotta said:

    De ser spännande ut! Blev lite sugen på Contour brush. Men jag blev lite förvirrad, du skrev att du inte tyckte att de var så mjuka för att du är van vid taklon och inte djurhår, men dessa är ju också i taklon? Eller menar du att de inte var så mjuka som andra taklonborstar du testat?🙂

    • De är underbart mjuka. Jag är inte ”förvånad” som många är där de understryker hur mjuka de är. De är precis lika mjuka som andra taklonborstar.

      • Lotta said:

        Aha, nu är jag med! Haha, blev lite förvirrad där ett tag🙂

    • Yepp! Smaken är som baken. Det är mest de rosa jag verkligen inte gillar. Uppskattar mer Sigma eller e.l.f essential, enkla klassiska liksom.

Kommentera

