Storpack

Mina favoriter bikarbonat och citronsyra är förvisso billigt i jämförelse med mycket annat men bra kan alltid bli bättre. Brukar alltid köpa på mig båda sorterna i större påsar. Kryddhuset och Eldorado säljer båda i större påsar för ca 10 kr.

Kryddhuset finns lite överallt bl a på ÖoB. Eldorado är ett av Axoods egna varumärken så dem hittar man i hos någon av Axfoods kedjor.

Har länge tänkt be snällt hos ett bageri att köpa ännu större mängder bikarbonat för en billig peng men det har inte blivit av. Brukar inte skämmas för mycket så det lär hända men det kanske inte är ett alternativ för alla…

Min sambo brukar säga att ättika och bikarbonat är två av Ingrids grundämnen haha!

5 comments
  1. Catti said:

    Hej🙂 jag brukar också handla de där två grundämnena i storpack. Tänkte tipsa dig om att matvarukedjan City gross säljer stora burkar med bikarbonat (1155 g) från Santa Maria. Jag hittade dem i grossistavdelningen där man även kan köpa stooora förpackningar med kryddor och annat. Vet inte om det finns i alla City gross affärer men det kan vara värt att kolla upp.

    • Verkligen! Det skall jag göra. Tack för tipset. Så dumt att City Gross alltid ligger så långt ut att man i princip måste åka dit med bil.

Kommentera

