Svenska distributörernas skräck

Det är jag!! Kan inte hålla mig en enda sekund från att leta upp bättre priser utomlands och sedan skriva om det. Det gör inte direkt att jag får fler produktutskick kan jag säga. Så fort jag vill ha något som inte är svenskt letar jag upp bättre priser på nätet. Hittar det i de allra flesta fall. Nu snubblade jag över detta och inget jag direkt sökt efter.

eleven tog nyligen in bdellium tools. Det har iHerb också gjort!!!

bdellium är baserat i Kalifornien så priserna på iHerb är inte helt oväntat betydligt bättre, särskilt då kronan är så stark. Setet på bilden kostar $34=ca 214 kr jämfört med 349 kr.

Den Green bamboo-serien marknadsförs som ”Eco-friendly”. Det framgår inte lika tydlig att Yellow bamboo också har eco-prägel men det har den.

Missta inte Studio line och Travel line för Yellow bamboo line bara, alla har gula handtag men det är inte samma. Studio och Travel har vanliga trähandtag och en blandning av naturliga- och syntetiska hår. Bamboo är helt syntetisk och har handtag av bambu. Båda är säkert bra men bra att vara uppmärksam på skillnaden. På iHerb finns just ni inte Yellow Bamboo så än så länge behöver man inte blanda ihop dem. iHerb har däremot en del från Maestero Series som inte finns på eleven alls.

En sak som jag undrar lite över är den antibakteriella behandlingen. Det står att den inte är giftig men jag undrar vad det är?

Jag känner mig inte så sugen på något härifrån. Utseendet spelar ändå viss roll och det här är verkligen inte min stil. Jag har siktet inställt på en annan syntetisk serie.

Kanske skulle börja ta betalt för mina skills… Har bara träffat en person som är galnare än jag när det gäller detta.

16 comments
  1. Louise said:

    Jag är som du och söker alltid upp det jag vill ha från utländska shoppar. Det har man sparat många kronor på🙂
    Hade jag haft en blogg hade det nog aldrig kommit produktutskick till mig heller. Kanske från feelunique då😉

    • Du är en fena på det du med. Effektiv tid är jag ganska snabb på att hitta det jag vill men all slösurfning som gett mig färdigheten gör att timlönen dras ner.

      En del utskick får jag men jag anstränger mig ju inte direkt för att hålla mig på god fot med svenska distributörer och webbshoppar.

  2. Lydia said:

    Nämen åh! Tack vad snällt! Och gratis frakt alltså? Jisses vilken turdag.

    • Letade lite till och hittade inget jag kan rekommendera som är billigare. Man kan ofta söka in absurdum och hitta någon rabatt men det brukar inte finnas på Nvey Eco.

  3. Lydia said:
    • Kollat på deras sida nu. Tror bara färgen skiljer om de har samma nummer och allt. Utbudet i de olika serierna är inte identiskt dock. Mejla dem annars.

      • Lydia said:

        Jag har också tänkt att det kanske bara är färgen som skiljer, men det verkar ju isf urfånigt att kalla dom olika lines. Jag ska nog maila dom och fråga.

Kommentera

