Coastel Scents

Coastel Scents är nog mest känt för de privärda 88-palettes och andra paletter. Var inne på en Warm Palett trots att de innehhåller silikon och parabener men den skulle vara perfekt att öva med. Blev ingen sådan men däremot borstar och andra rena skuggor.

Hela ordern kostade $40.50. Frakten baseras på vikt och för detta blev den $14.74. Man kan se vad frakten kostar innan man slutför ordern. Paketet kom efter knappt två veckor.

Tyvärr fastnade min försändelse i tullen och jag fick betala den fina administrationsavgiften och några få kronor i moms. Grr! Betalar mer än gärna moms och men den där administrationsavgiften stör mig. Jag arbetar på myndigheten som ser till att moms betalas in och vi tar inte ut någon avgift för att betala. Det ingår liksom i skattsedeln. Väldigt synd att man inte gör samma här. Det skulle stärka viljan att betala. Ett helt gratis tips till Tullverket!

Främsta anledningen till att jag beställde från Coastel Scents var att de är välsorterade när det gäller prisvärda borstar. De har massor av olika i både syntet- och naturhår. Håller mig som vanligt till syntet. Var ute efter sådana man inte kan hitta överallt, alltså inte en vanlig puderborste typ utan mer specificerade ögonborstar etc.

Det är helt funktionsdugliga men känns ganska budget i finishen. Inte mig emot då jag inte väntade mig något annat och själva huvudena är bra. Vill lära mig mer hur jag använder dem och vilka typer jag gillar utan att spendera massor på varje borste. Behöver faktiskt fler än man tror för att få ett bra resultat, i synnerhet om färdigheten inte är på topp.

De har också massor av pigment och mineralskuggor. På de färdiga skuggorna gäller det att läsa INCI. Alla förutom den stora burken är prover. De små burkarna är skuggor och påsarna är olika sorters mica-powders. Den stora burken är svart järnoxid och är fylld till 2/3 med rent pigment och kostade bara $3. Har nog matt svart skugga för en livstid nu.

Kommer jag att pressa i pans jag köpt på ebay men de har inte kommit än.

Om ni är intresserad av exakt vad jag köpte kan jag skriva ut det men det blir väldigt långt.

Coastel Scents har en del naturligt och massor av saker för att tillverka egen kosmetika.

Kan definitivt tänka mig att beställa från Coastel Scents igen även om frakten är något dyr!

5 comments
  1. Hanna M said:

    Åh, kan du inte skriva om hur du gör när du pressar egna skuggor? Mycket nyfiken!!

    • Ja det skall jag göra när jag har gjort det🙂 Det är samma teknik som när jag lagar trasiga. Beskrivit det kort bland kommentarerna här.
      https://ingridbbeautiful.wordpress.com/2012/09/22/bio-naturel-haul/

      Skrev såhär.

      ”Det är superenkelt. I det här fallet sprayade jag vodka där jag ville fästa löst puder, vätte toalettpappret med vodka och pressade ner pudret. Finns massor av videos på youtube men där rekommenderar de oftast rubbing alcoohol vilket är sämre ur giftsynpunkt. Vanlig drickvodka dunstar långasammare man har man inte bråttom så. Där mal de ofta ner allt för att få det jämnt men det måste man inte. Går bra att bara trycka fast det som lossnat.

      Har testat att göra mineralbronzer från puder till fast genom att bara blanda ordentligt med så mycket sprit som behövs. Gick bra men nästa gång skall jag testa med glycerin i spriten. Borde göra kakan hårdare. Skall skriva ett inlägg om detta någon gång men vill prova mer först.”

Kommentera

