Alverde I wish

Förtydligande: Alverde är den tyska apotekskedjan DM:s eget naturkosmetiska märke. Säljs alltså endast hos DM som också finns i några andra länder. Dock inte här i Sverige.

Går inte in på Alverdes/DM:s sida för att det är tortyr för en fyndälskare! Nu gjorde jag det och möttes av den här godingen, finns i flera färger också.

alverde Lidschatten Quattro

Också en ljusreflekterande concealer som jag så länge velat ha.

alverde 4in1 Concealer

De har tagit fram en läppstiftspenna som ser underbar ut!

alverde Lipstick Pencil

Allt detta till fyndpriser. Behöver jag fortsätt?

Tror att en del går att få tag på från tyska Amazon. Skall undersöka det för er!

8 comments
  1. Hanna Li said:

    Jag vill inte smolka ner någon glädjebägare, här, men…. En vän till mig åkte till Berlin för några veckor sedan,och var vänlig nog att ta med sig ett par Alverde-produkter hem till mig; två volym-mascaror, ett rouge och en ögonpenna. Rouget är härligt och fint men sitter inte en hel dag, ögonpennan försvinner på nolltid från ögonen (jag har tom. undrat var sjutton det tar vägen för jag förstår det verkligen inte). Mascarorna är ok, smular inte på kinden, svider inte eller eller så, men det är närmast omöjligt att bygga någon volym med dem, hur många lager jag än lägger.
    Nu är det förvisso oerhört billigt, så skulle jag ges möjligheten skulle jag handla på mig fler grejer från dem. Men jag skulle också vara väl medveten om att hålla förväntningarna nere.

    • Det finns en hel del dåligt. Synd att du fick några sådana. Jag är förvånansvärt nöjd med det jag köpte förra hösten fast då hade jag ju också lagt timmar på research på tyska. Två av mascarorna var riktigt bra, kompaktfoundationen och concealern några av de bästa jag testat och en godkänd highlighterpenna. En superfin flytande eyeliner från Alterra också.

  2. Lydia said:

    Ghhaaaa! Var på sidan är knappen som ändrar språk från tyska till engelska!?

      • Lydia said:

        Skrot då. Kan inte ett ord tyska. Kanske kan köra Google translate i nödfall…

  3. Lena said:

    Gillar concealern och highlighterpennan väldigt mycket! . Läppennan ser mycket intressant ut! Hittar du shoppinginfo får du gärna dela med dig!

  4. Gun Hedlund said:

    Kan man köpa alverdeprodukter över nätet?

  5. Victoria said:

    Hur gör man för att skapa ett konto på dm? Kan inte ändra land (står österrike) Tacksam för svar 🙂

Kommentera

