Kokosvatten

Det här kokosvattnet skymtade bland alla Aubrey-grejer. Tyckte det skulle vara roligt att testa förpackat sådant. Har druckit direkt från kokosnötter innan och tycker det är supergott. Detta var motsatsen. Smakade som en blandning av buljong och sliskig saft. Vattnade blommorna med det till slut.

Precis som med alla annan juice smakar det väl olika beroende på råvaran. Testar gärna något med bättre recensioner en annan gång.

Finns på iHerb för den som är intresserd. Finns också i Sverige här.

Kokos är lite den nya aloeveran. Kokosfett är bra för både in- och utsida som jag skrivit om tidigare. Kokosvatten skall vara en naturens sportdryck och bara allmänt bra. Kan ifrågasättas men wathever floats your boat.

Har ni testat kokosvatten?

5 comments
  1. Louise said:

    Japp och det var bland det vidrigaste jag smakat. Typ kräk… Otroligt att det är så populärt!

  2. Lotta said:

    Det är verkligen olika smak på olika märken. Jag tycker att den här sorten är ganska bra:
    http://www.dr-martins.at/products_juice.php?lang=en
    Jag dricker det inte så mycket till vardags direkt, men det är bra att dricka för att återställa vätskebalansen. T.ex. dagen efter man druckit alkohol, eller om det är väldigt varmt.

  3. Estelle said:

    Har också testat det och tyckte inte att det var särskilt gott, för sött bland annat (gillar inte söta drycker)
    Drack inte ens upp hela förpackningen…

  4. Catti said:

    Den mest naturliga kokosjuicen jag har druckit är den som finns inuti de vanliga bruna koksnötterna man kan köpa i affären. Men alla kokosjuicer som säljs i hälsokstaffärerna osv. Ska ju smaka som juice från unga gröna koksnötter. Har tyvärr aldrig smakat den äkta varan så jag vet inte vad jag ska jämföra med men jag håller med Lotta, det är otrolig skillnad i smak mellan olika märken. Vissa smakar svagt surt, antar att det är det tillsatta C-vitaminet, men den konstigaste av alla var märket Go Coco som jag tyckte smakade hasselnöt och väldigt sött jämfört med andra sorter jag smakat. Läste någonstans att alla kokosjuicerna är pastöriserade och att det förändrar smaken ganska mycket. Färskt kokosvatten ska finnas i frysdisken.

Kommentera

