iHerb haul dårå..

Funderat lite på det här med att visa upp vad jag köper och vissa fall får. Att bara lägga upp en bild kan vara kul ibland med det tycker inte jag är meningsfullt i längden, för mig i alla fall. Gör gärna haul-inlägg men passar på att berätta varför jag köper olika saker och hur jag använder dem. Tanken är att visa mitt urval och varför jag väljer det jag väljer.

Vill ni se mer sådana beskrivande inlägg eller är det lika bra med en ren uppräkning av saker?

Här ser ni vad som låg i paketet med ansikts-kitet från Real Techniques.

Underst ligger en handduk från (ökända) Full Circle. Använder den till ansiktet. Supermjuk och skön. Bra med en större ansiktshandduk så kan jag använda olika sidor olika dagar= tvätta mer sällan. Är gjord av 70% bambu och 30% bomull  gör att den suger åt sig perfekt. Färgen är inte den snyggaste men jag vill ha en mörk så att sminkrester inte ger synliga fläckar. Åker med i nästa svarta färgning.

All-Purpose Cleansing Wipes till handväskan. Någon sorts rengöringsservetter är ett måste i min väska. Använder dem inte så ofta men när det väl behövs är det ovärderligt. Inte testat än.

Ännu en ansiktshanduk. Den här är mindre och i bambufrotté. Mer av en tvättlapp. Det enda dumma är att loggan är inbrodetad i ena hörnet. Den är på tok för stor och alldeles hård som det blir med maskinborderi. Onödigt.

Dr Woods tvål är billigare och mer trögflytande än Dr Bronner vilket jag gillar. Tyvärr är inte alla ingredienser ekologiska vilket de är i Bronner. Flytande tvål av den här typen är en stapelvara hos oss. Har alltid en pumpflaska på handfatet. Använder både till händerna och till rengöring. Den här med sheasmör i är inte det optimala valet men så länge man inte putsar fönster spelar det inte så stor roll. Kan hända att just den här flaskan hamnar hos mamma eller mormor beroende på vem som behöver.

Längst upp ligger en nagelborste från EcoTools. Är helt avhängig av nagelborste, vi har alltid haft det i mitt hem. Den här är mjuk och effektiv men jag hade gärna haft en något hårdare också. Priset kan man inte klaga på. Däremot är jag inte så förtjust i utseendet men det är bara jag och inget jag inte visste om så…

Som ni ser handlar jag många olika saker från iHerb!

Säg till om ni undrar något!

9 comments
  1. Karin said:

    Hej!
    Jag tänkte bara säga att jag läser din blogg dagligen och får så mycket tips om vad jag ska köpa. Din blogg är såå bra! Nu sitter jag och gör en beställning från i-herb och kollar din mail som referens för vad jag ska köpa🙂 Såå bra! Ska handla tvål för första gången därifrån – ska bli spännande! Ha en fin söndag! Superbra inlägg förresten om vad du köpt!
    //Karin

    • Åhh vad glad jag blir! Det får helt klart bli fler iHerb-shopping inlägg. Det är en djungel!

  2. Kristin said:

    Jag vill gärna veta allt om det du köper hos iHerb, köper därifrån ett par gånger i månaden och det är alltid kul att få nys om bra köp. Bilder och text, kör på bara :-)!

    • Camilla said:

      Håller med! Handlar själv från iHerb och det är jättekul att se vad du handlar och att få lite tips. Det finns ju så fruktansvärt mycket produkter där…

    • Kristin said:

      Oj oj då, här går det undan minsann, mitt senaste paket skeppades 3 okt och kom fram igår, 8 okt! Farligt att bli så här bortskämd.

Kommentera

