Riktigt bra mascara från UNE

UNE MASCARA VOLUME GREEN PRIDE

Det jag älskar med den här mascaran är hållbarheten, borsten och att den är lättillgänglig. Dessutom doftar den underbart och ganska mycket av ros, nästan som Dr H basmascara. Tantigt och starkt i vissa näsor kan jag gissa men för mig är det bara ett plus men bra att veta innan. Passar nog inte känsliga ögon.

 

Gillar verkligen UNE:s stilrena förpackningar men den här snorgröna alias avokadogröna kulören a la 70-talskylskåp är inte en förbättring i mina ögon. Förstår tanken med att innehållet är helt grönt och därför har man gjort även förpackningen helt grön men estetiskt sätt tilltalar det i alla fall inte mig.

Nog om trivialiteterna. Själva mascaran är lättanvänd. Borsten gör det enkelt att separera fransarna och täcka dem med lagom mycket mascara. Konsistensen är åt det torrare hållet men klumpar inte. Den enda invändningen jag har är att mina fransar inte blir så fint böjda som de brukar bli utan avslutas med en rak liten pigg istället för en fin böj. Förstår ni hur jag menar? Det är nog ingen annan än jag som ser det men det är tillräckligt.

Hållbarheten är som sagt super och är något svår att få bort. Inget som stör mig då jag nästan alltid använder olja vilket löser upp alla mascaror. Påminner mycket om min Lavera-favorit och är en konkurrent men det där med böjen gör att den inte riktigt slår min favvo ändå.

Finns på Åhléns och bl a eleven.

Bäst: Hållbarheten.

Sämst: Ger inte så fin böj.

Ingredienser: AQUA (WATER), CERA ALBA (BEESWAX)*, BUTYROSPERMUM PARKII (SHEA) BUTTER*, POLYGLYCERYL-6 DISTEARATE, DIMER DILINOLEYL DIMER DILINOLEATE, COPERNICIA CERIFERA (CARNAUBA) WAX*, GLYCERIN, POLYGLYCERYL-10 MYRISTATE, CETYL ALCOHOL, GLYCERYL CAPRYLATE, LEUCONOSTOC/RADISH ROOT FERMENT FILTRATE, PHENETHYL ALCOHOL, ZEA MAYS (CORN) STARCH*, XANTHAN GUM, ARGININE. 
* Ingrédients issus de l’Agriculture Biologique
13 comments
  1. Lotta said:

    Kul att du också gillar den! Haha ”kulören a la 70-talskylskåp”! Min mormor och morfar hade inte den färgen på sitt 70-talskylskåp, men däremot på toalett, badkar och handfat i badrummet! Kul att bli påmind om det🙂
    På mig är den dock inte alls svår att tvätta bort, löser upp sig hur snabbt som helst med bara vatten. Upplever dock att den är svårare att ta bort om man använder olja, det kanske är det som är problemet? Jag brukar lösa upp den med vatten först så att det mesta är borta och sen ta olja för de sista resterna.

    • 🙂 Jusste, avocadogrönt smög sig in i badrummen också.

      Kanske skall sluta undvika fransarna med oljan då. Börjar alltid med olja innan ansiktstvätten eftersom jag har så torr hud.

  2. Michaela said:

    Kopierar helt enkelt kommentaren jag skrev hos Hannah:
    Ingrid har också hyllat den, och nu när jag du också gjorde det sprang jag med detsamma och köpte den! Just nu (vet inte hur länge) kostar den 129 kronor (ist för 169) på Åhléns.
    Den är helt suverän! I går lade jag på för många lager och den blev klumpig, i dag tog jag bara ett men arbetade in det bättre, och jag har mycket foxy och snygga ögonfransar! Känns som en konventionell mascara, helt fantastiskt att den är 100 procent ren! Vilket fynd!
    Får nog köpa den i julklapp till mina kvinnliga släktingar… (För övrigt så jag tänker lösa dilemmat med att slippa framstå som en tjatig besserwisser men vilja övertyga den om den gröna sidan; att ge dem suveräna naturliga produkter.)

    • Perfekt julkapp. Visst är det extra kul att ge bort ngt som man verkligen vet är bra och dessutom grön. Hoppas att du blir nöjd med den också!

Kommentera

