Stone Colour Palett och laga trasiga puderprodukter

Finns redan massor av bilder och swatches på Dr Hauschka Stone Colour Palett men här kommer mitt bidrag.

Tyvärr kom ju min palett fram krossad. En del flyger runt fortfarande men det mesta har jag pressat ner med hjälp av vodka. Bara att spraya vodka, gärna med lite glycerin i, där pudret behöver fästas, fukta en bit papper eller tyg med spriten och pressa. Går bra att använda fingrarna men det blir bättre med något plant.Har också pressat lösa puder på det här sättet men det gäller då att blanda ordentligt. Kan beskriva det mer noggrant en annan gång.

Åter till själva paletten. Skuggorna är otroligt lätta att få snygga. Färgerna är väldigt snygga och passar de flesta. Den mörkaste är inte så mörk som den ser ut men snygg!

 

Nyansskillnaden mellan de två bruna nyanserna är inte särskilt stor. Den andra från vänster är varmare i tonen och passar bra att sudda övergången med eller ge mer värme.

Är väldigt glad att jag slog till på den här. Passar både vardag och fest.

6 comments
  1. The Cat said:

    Åh det där är min favoirtpalett! Den mörkaste skuggan är perfekt för mig att fylla i mina ögonbryn med också🙂 Tyvärr är den ljusa i min slut och jag har dessutom tappat den i backen så den tredje skuggan smulats😦 Skugga nummer två använder jag dock sällan…

Kommentera

