Much ado about nothing

 Har sett den här ”produkten” förut men inte fattat den enorma prisskillnaden på dricks-vatten och spray-vatten, mest trott att det varit ett sätt att svalka sig på ett enkelt sätt. Seriöst?! Evian på sprayflaska? 70 spänn för 150 ml vatten i sprayflaska? Lite dyrare förpackning men inte så mycket dyrare.

Vill man så gärna spraya just Evian i ansiktet kan man ju ta valfri sprayflaska och fylla på med Evian från en vanlig flaska. Så har humbugen fått jättehöga betyg också. Visst känns det skönt att spraya ett moln av vatten över ansiktet men det är just bara vatten, står klart och tydligtGoss är med mig ser jag nu.

Visst kan det finnas en poäng med att det inte är klorerat vatten, om man bortser från att alla duschar och tvättar ansiktet med det, men köp vilket vanligt mineralvatten som helst och spraya på.

Den gamla storyn om att Cameron Diaz bara tvättar ansiktet med Evian är inte heller sann förresten. De måste ha ett bra PR-team bakom det där vattnet. Inte lätt att mäta mig mot Vichy som gett upphov till ett helt begrepp och varit säte för landets regering. Evian har inte mycket att komma med där, humbug och ett falskt rykte… Mycket väsen för ingenting var det. Kanske skall sälja in historien om kejsarens nya kläder när de ändå är på gång?

9 comments
  1. Lotta said:

    Så otroligt löjligt! Vem köper det där? Jag brukar spraya ansiktet med vanligt rosvatten som kostar typ 10 spänn/flaska. Har hällt över det i en sprayflaska att ha hemma och en lite mindre sprayflaska som jag kan ta med mig. Tror du jag kan ta 150 kr för det också?

    • Gör precis som du, spetsar gärna med aloe vera och glycerin också. Hade en lite sådan flaska nu under hela NYC-resan. Hade en med vodka också som jag sprayar på allt jag kommer åt. En dam som satt bredvid mig på en av långflighterna undrade vad jag sprayade hela tiden haha.

  2. Louise said:

    Hmm, måste erkänna att detta är en stapelvara hos mig. Så fort jag är utomlands bunkrar jag upp… Perfekt att ha i handväskan och fräscha upp ansiktet/sminket under dagen eller under en långflygning.

    • Är ”mistet” extra bra i just de flaskorna? Har några provflaskor från GoW som ger så himla bra mist. Dem fyller jag med rosenvatten, aloe vera och glycerin för samma ändamål. Lite pilligare men ger lite mer till huden också.

      • Louise said:

        Ja, mistet är riktigt bra. Det är en som en lätt dusch som sprider sig perfekt i hela ansiktet. Det är ingen pumpspray utan en klassisk hårsprayvariant. Ett spray räcker långt och därför räcker flaskan länge. Är på Mallorca nu och kan meddela att jag redan köpt ett par flaskor. Egentligen behöver jag inga fler just nu men det har blivit en vana att köpa så fort jag får tillfälle. Man är ju inte helt normal😉 Det är precis likadant med de genomskinliga hårsnoddarna på Sephora, har mängder men måste ändå köpa ett gäng när jag är i USA. Sjukt!

  3. Louise said:

    Kan tillägga att den lilla flaskan kostar mellan 10-20kr och räcker i evigheter.Tycker det är rätt billigt faktiskt men kanske det är jag som är lite knäpp😉 Man kan även spraya håret lite för att återaktivera stylingprodukter.

    • Kostar den så lite är det väl helt ok. Det är ju som sagt skönt att spraya vatten i ansiktet. Det är mest priset och den hårda marknadsföringen jag reagerar på. Skulle du betala 70 spänn för den då?

      • Louise said:

        Skulle inte betala 70 för den lilla flaskan (50ml) men jag skulle heller aldrig köpa en stor flaska. Det är just ”handväskstorleken” som jag gillar. Hemma sprayar jag inte ansiktet så ofta så jag behöver stor flaska.

Kommentera

