Uppdatering för fraktalternativ hos iHerb

Global Mail by DHL: $6.00
Formerly called International Airmail Read more
Orders up to $80.00, and 4 pounds (1814 grams)
Usually Takes 1-4 weeks, 10 days to Europe and Pacific
2-12 weeks to Russia and Brazil
Very Reliable, But No Tracking.
Free if subtotal over $40.00!

Får mina nyehetsmejl från iHerb till ett konto jag inte kolla så ofta men nu har jag gjort det. Och där står att läsa……………

I forsättningen är frakten gratis för ordrar över $40 men under 4 lbs.

Det finns ocskå DHL Express Saver shipping där frakten är $10 för ordrar över $60 och upp till 10 lbs. Det rekommenderar jag inte eftersom risken att paketet uppmärksammas av tullen är mycket högre.

Frakten räknas dock inte in i den summan men däremot redovisas ordervärdet innan eventuella rabatter dragits. Ordervärdet respektive vad man skall betala specificeras i kassan så det är enkelt att se.

4 comments
  1. Rana said:

    Men detta låter ju för bra för att vara sant!
    Så det är helt fri frakt!? så länge det är 1814 gram?
    Nä, jag som redan är så beroende av iherb shopping :p
    Fick förresten mitt paket inom 8 dagar denna gång! och det bästa är att paketet var i i min brevlåda när jag kom hem..yey! är så trött på att behöva släpa mig in till de ena centrum som jag aldrig har vägarna förbi (bor precis mellan 2 centrum)

  2. Rana said:

    jo det gör jag ändå alltid :p…hamnar alltid på 42-43 dollar. Jag säker på att det är fritt fram att handla för mer så länge det inte går över 500 kr…efter 500 kr brukar de kunna fasta i tullen🙂

Kommentera

