Jag om mig själv

Letat efter roliga tags att svara på men inte hittat någon som känns hundra. Förslag tas tacksam emot. Bloggen handlar ju inte om mig personligen men jag vill ändå att den skall kännas personlig. Vill dela med mig av några saker om mig och vad jag tycker. Det här dök upp i huvudet:

Har aldrig färgat håret. Ser ingen poäng med det för egen del. Gillar min hårfärg och det verkar jobbigt att underhålla. För att inte tala om konventionella hårfärger.

Tvättar håret någon gång i veckan. Behövs inte oftare och jag tycker att det är tråkigt och jobbigt. Kliar mest efter då min hud inte gillar vatten. Duschar av mig snabbt så gott som varje dag dock. Bättre hade varit att blaska av valda ställen men det är så bökigt tycker jag.

Somnar ofta med sminket på eftersom det ger mig härlig fredagskänsla. För det mesta går det bra men ibland saknar min hud insmörjningen.

Har nog framgått att jag älskar djur. Tyvärr är jag allergisk mot pälsdjur. Titta eller klappa och sedan tvätta händerna räcker långt.

Samojed är min favorithund för er som missat men alla hundar är härliga på sitt sätt.

Är också väldigt förtjust i ekorrar och påminner tydligen om en sådan till sättet. Därav min avatar.

Matat ekorrar i timmar i både London och New York där de är tama och hur snälla som helst. Mandlar är ett bra alternativ att ge dem. Läs mer här. Kommer att ta rabies profylax till nästa resa där ekorrmatning är möjlig. Ekorrar är snälla men de är vilda djur vilket man inte få glömma.

En mycket tam ekorre i Hyde Park, London. Var både uppe på min arm och nere i objektivpåsen i bakgrunden. Samma ekorre lät sig lugnt klappas på huvudet av en busschaufför som matade den med mandlar. Jag är i himelriket.

Har också alltid gillat isbjörnar vilket mest grundas på utseendet och att mina favoritgosedjur är isbjörnar. Hade gärna velat byta plats med denna man för ett tag.

Gillar inte idén med zoo så länge det inte går ut på att bevara utrotningshotade djurarter eller ta hand om behövande individer. Besöker aldrig den typen av inrättningar. Inser att ekorrmatningen och isbjörnsmannen tangerar detta men tycker att det är en viktig skillnad. Senaste tidens avslöjanden om svenska djurparker bekräftar bara mina farhågor.

Typsikt allergi-barn. Allergisk mot att alla nötter utom mandlar och cashew. Superallergisk mot jordnötter. Reagerar också på pollen och en del andra födoämnen. Dessutom atopisk och dermografisk. Sidenkläder och naturkosmetik är mina bästa vänner!

Är väldigt otålig med det mesta men ibland är jag raka motsatsen till otålig. Har en tendens att gå in för saker.

Byter tidningar med min mormor 91 år. Hon får Svensk Damtidning som jag prenumererat på sedan var 15-års ålder och jag får Året Runt och Hemmets Journal. Vi är båda mycket nöjda med bytet.

Trivs oftast bäst med personer med minst dubbla eller hälften av min egen ålder.

Fortsättning följer……

8 comments
    • Kul att du tycker det! Det är ju lite det jag gillar så mycket med bloggar. Att man får personliga åsikter även om det inte handlar om en person.

  1. Agnes - Ekolicious said:

    Instämmer med kommentaren ovan! Känner igen mig väldigt mycket på en av punkterna, brukar också ”råka” somna med sminket på alldeles för ofta och då är det kört. Har inte riktigt lyckats bryta den ovanan än, haha!🙂

    • Jag skiter faktiskt i det där😮. Naturkosmetik är ju inte så illa att sova i heller som mineralolje-stinn skit.

  2. Louise said:

    Kära Ingrid, vad är det jag läser?! Att somna med sminket är ett big no no!!! Skärpning omedelbart😉

Kommentera

