Syndare!

Har alltid gillat nagellack men det har kommit i skymundan av flera anledningar. Gjorde Shellac på fingrarna i USA och jag älskar det. Inte naturkosmetik, inte ens vattenbaserat men väl 3-free, snyggt och hållbart. Manikyr i Sverige kostar ju skjortan så att springa och fixa naglarna i tid och otid är inte att tänka på. Finns några hemma-kit men de är ganska dyra  och svåranvända. Ett tag tänkte jag klicka hem något från ebay men när det gäller UV-ljus och kemikalier är jag inte helt bekväm med att köpa på ebay.

Gud hör mig tydligen för alldeles nyligen kom svenska Depend med ett prisvärt kit för strax under 500 kr som dessutom fått bra recensioner och verkar enkelt att använda. Lacken kostar 79 kr styck vilket också känns överkomligt.

Det släpptes till beauty-bloggare innan det kom ut på marknaden och många verkar som sagt gilla det. Skall finnas hos Åhléns sedan ett par veckor och från och med denna vecka hos Kicks. Inte sett i butik än men skall kollas.

Vet inte om de är 3-free som CND tyvärr. Alltid misstänksam när man tar bort en dålig ingrediens och marknadsför det. Vi naturkosmetikare är väl medvetna om att ersättningen ofta inte är det minsta bättre. När det kommer till den här typen av kemikalier är jag mindre kunnig. Hittar heller ingen INCI på Depends lack på nätet. Hittade däremot det här om Shellac/gel lack i stort. Kommer att kolla upp….

Någon annan än jag som vill synda?

13 comments
  1. Louise said:

    Jag kommer definitivt synda! Perfekt att Depend släpper ett budgetalternativ för det är som sagt för dyrt att springa på manikyr i Sverige. Dessutom krångligt med att boka tid etc. I USA är det ju bara att springa in på närmsta nagelställe när det passar DIG, inte nageltjejen😉

    • Precis! Här är det både dyrt och jobbigt att fixa naglarna. Tittade på Åhléns igår men de hade ingen provkarta på själva lacken så jag köpte inte. Snart så.

  2. Louise said:

    På väg hem från Åhléns och med mig i bilen har jag hela kittet🙂

  3. Louise said:

    Japp, det lovar jag! Det var lätt som en plätt och gick superfort. Valde den som heter french pink, fegt I know… På Åhlens var det 15% på ett helt skönhetsköp för alla medlemmar. Man behövde ingen kupong, tror det gäller hela helgen. Återkommer om typ två veckor med resultat.

    • 15%?! Fick nyligen några kuponger och hoppades på en skönhetskupong just för detta men icke. Isf är det ju taget direkt! Väntar sniket/tvångsmässigt på en kupong innan köp men nu slipper jag kanske det då.

      Tänkte nog också ta french pink eller någon annan av de ljusa och det röda med blå underton. Galet upphetsad nu!

  4. Louise said:

    Hahaha, förstår din upphetsning. Jag var precis likadan igår och du kan ju ana min upphetsning när det bara fanns ETT startkit kvar på Åhléns. Jag var snabbare än en oljad blixt att roffa åt mig det. Ska faktiskt köpa mig några fler lack idag. Vill ha några med färg också, ska göra tånaglarna idag. Ett tips är att köra 60 sekunders härdning i UV-lampan istället för 30. Läste någonstans att det håller bättre då. Ett annat tips är att måla tunt, mycket tunt. Har två fingrar som jag ska göra om eftersom det blev lite tjockt. Givetvis de två första fingrarna jag gjorde eftersom jag var lite väl ivrig när jag började🙂

    • Inte 15% här i Götet😦 Kunde inte hålla mig så jag köpte. Blev nr 000 idag som är blekrosa/nude. Köpte ett rött också men jag hade ju rött tills för några dagar sedan så jag ville ha något mer lättmatchat.

      Bra att du sa att man skall hålla det tunt, blev supersnyggt och jämnt. Körde också med 60 s som du sa. Tänkte redan när jag läste om det första gången att det låter kort.

  5. Louise said:

    Vad kul att du slog till. Kanske bara var i Sthlm det är 15%, här gäller det hela helgen. Köpte också 00 och det röda nr 40. Känner att det här verkligen är min grej🙂 Jag vill göra gellack på alla jag känner, får väl bjuda in till nagelparty😉

    • Det här är så lustigt! Vi tänker så lika du och jag hela tiden. Tänkte ta med kitet till jobbet och göra på en kollega som varit nyfiken! Också väljer vi samma färger också…

      Tänkte på en icke-skönhetsrelaterad sak häromdagen och undrade vad du skulle säga om det bara för att det känns som att du skulle förstå min fundering. Känns nästan bra att du inte använder gammal mat som jag gör för då hade vi varit läskigt lika haha.

  6. Louise said:

    Jag förstår precis vad du menar. Ibland när jag läser dina inlägg så undrar jag om jag i hemlighet har en blogg. Vi tänker ibland läskigt lika men det finns som tur är några olikheter😉
    By the way, jag har nu testat att ta bort gellacken och det gick hur smidigt som helst. Var ju bara tvungen att måla på det röda istället. Sååå typiskt mig att inte kunna hålla mig i åtminstone en vecka…

    • Haha! Du kan ju agera spökskrivare för mig om det skulle behövas🙂

      Så var vi där ännu en gång, har också tänkt ta bort det snabbare och måla på det röda. Andra handen blev mycket bättre än den första. Kom lite för nära nagelbandet så att det liksom flöt ner och blev för tjockt.

      Känner inte att man måste ha det i två veckor bara för att det sitter så länge. Huvudsaken är att det håller sig snyggt så länge man vill ha det kvar.

      Använde du deras remover? Har hört att det skall fungera med aceton. Förvisso uttorkande men om man inte använder det så ofta så.

  7. Louise said:

    Hahaha, jag är lite äldre så alltså ett steg före😉
    Jag använde deras remover, den kändes skonsam mot naglarna. Tror inte du ska ta aceton, det blir nog bara onödigt slitage. Ett tips är att ta en hand i taget vilket jag inte gjorde. Det blev liiiite komplicerat att göra foliepaket på alla fingrar samtidigt.

Kommentera

