Olja ÄR bra!

Läste ett inlägg hos Amanda Schulman hur nöjd hon är med badolja från Estelle & Thild. Kul!

Ändå blir jag samtidigt irriterad på att man hyllar en produkt när det är det faktum att det är vegetabilisk olja som är hemligheten. Det känns liksom inte som att de flesta förstår vad helt vanlig olja kan göra. Visst är det en lämplig blandning till ändamålet, fin kvalitet och jag förstår att alla inte är intresserade av att blanda själva men alltså… Inget ont om vare sig Amanda eller Estelle & Thild utan snarare fenomenet när man hyllar en produkt som egentligen är en hel kategori av produkter eller i det här fallet ingrediens.

Förstår ni hur jag menar?

Min favorit rapsoljans växt!

13 comments
  1. Maria F said:

    Förstår absolut! Jag har använt en ekologisk kallpressad rapsolja till min lille son i badvattnet, på torra partier och röd rumpa. Fungerar jättebra!

  2. Agnes - Ekolicious said:

    Jag älskar rapsolja, använder I Love Ecos variant som luktar riktigt gott dessutom!🙂

  3. Catti said:

    Förstår precis vad du menar! Lyxiga oljeserum är just ofta bara en blandning av vegetabiliska oljor, det känns nog overkligt för vissa att de dyra dropparna i den lilla exklusiva flaskan kan bestå av iprincip finare matoljor.

  4. Jag älskar vegetabiliska oljor, finns inget bättre. I badet brukar jag använda kokosfett/olja och ett par droppar eterisk olja, bättre och billigare än färdiga badoljor.

    För er som använder rapsolja, var uppmärksam på att den kan vara uttorkande om man använder den ensam och under längre tid…

    • Jaså, det har jag inte märkt fast använder den inte ensam heller. Tack för tipset.🙂

      Skall byta din länkadress också. Inte sett att du bytt.

      • Maria F said:

        Som jag skrev i en tidigare kommentar så använder jag ju kallpressad rapsolja till min lille son. Både i badvattnet, när han haft röd rumpa vilket är väldigt, väldigt sällan och på torra fläckar. Jag använder det ju sparsamt men man kanske ändå ska variera sig mellan sorterna? Eller ska man blanda? Vilka ska man isåfall använda sig utav? kokosolja har jag använt till mig själv en del. Tacksam för svar🙂

Kommentera

