En favorit-tandkräm

Kiss My Face, OC, Whitening Certified Organic Aloe Vera Gel Toothpaste, Cool Mint Freshness

Det här var en av de första naturkosmetiska tandkrämerna jag testade och det var verkligen first time lucky. Har använt den sedan dess! Växlar mellan den här och min andra favorit jag skrev om för över ett år sedan. Har också testat en annan liknande, Tripple Action från Kiss my face, men den här är bättre tycker jag.

Tandkrämen är i geléform och helt utan synliga slipande partiklar. Ändå känns tänderna helt rengjorda minst lika bra som med en riktigt grovkornig sak. Känns också att innehållet av aloe vera är högt. Mitt känsliga tandkött älskar det! God och lagom mintsmak som även barn borde kunna klara av…

Det enda negativa jag kan säga är att tuben är förhållandevis dyr och liten men det är inga stora summor direkt, ca 30 kr.

Den lilla tuben på bilden följde med gratis senast jag beställde. Väldigt välkommet för resa. Annars brukar jag ha den här i resenecessären.

Köpt på iHerb. Hittar tyvärr inte i någon svensk webbshop längre. Om någon vill ha den men inte vågar beställa från iHerb får ni höra av er så skall jag bota er från det ; )

Bäst: Rengör perfekt samtidigt som den vårdar tandköttet.

Sämst: Något dyr i jämförelse med andra tandkrämer.

INCI: Glycerin, sorbitol, hydrated silica, aloe barbadensis (aloe vera)*, aqua, sodium lauroyl sarcosinate, mentha arevensis (peppermint oil), olea extract europaea (olive leaf extract), cetraria islandica extract (iceland moss), xanthan gum, menthol, melaleuca, alternifolia (tea tree leaf oil), xylitol, chlorophyllin-copper complex.

* Oregon Tilth Certified Organic

8 comments
  1. Lydia said:

    Hur är det nu igen, varför ska man inte borsta med flour i tandkrämen?
    Och om man har ilningar i tänderna, vad i den naturliga världen kan råda bot på dessa?

    • Flour är ett nervgift även i låga doser. Det är otvivelaktigt bra för tänderna men dåligt för det mesta annat. Äter man mycket snabba kolhydrater och är slarvig med tandhygienen eller har lätt att få hål kan det nog vara nödvändigt med flour men jag har klarat mig bra utan i två år.

      Vet inte vad det finns för lösning i den naturliga världen. Har för mig att sesamolja skall vara bra för det men hittar inte nu just ang ilningar. Skall allmänt vara bra för tandhälsan.

  2. Den eviga jakten på den perfekta tandkrämen fortsätter men det här är hittills favoriten. Har använt den i ett par veckor och känslan av gnistrande rena tänder är underbar! /N

    • Vad kul att du hittat något du gillar! Den är verkligen bra! Kan inte nog rekommendera den från Jason också som jag länkar till i inlägget men ser att du inte gillar smaken😦 Gillar smaken faktiskt! Testa med bikarbonat också för en extremt ren känsla.

Kommentera

