Kroppspuder

Under det här inlägget kom vi att prata om babyvård och då kom jag att tänka på hur fiffigt det är att använda potatismjöl istället för parfymerat babypuder. Har ju inga barn själv så jag kan inte gå i god för det av egen erfarenhet men tipset dyker upp här och var när jag slösurfar runt.

Går också med annan finfördelad stärkelse som som majsmöj, rismjöl och arrowrot- precis som i den hemgjorda deon.

För att underlätta själva pudrandet kan man använda en tekula av den här typen.

IDEALISK Tekula IKEA

Finns på IKEA för 5 kr och säkert ännu billigare begagnat. Ännu enklare är att fylla det i en ströare, antingen en kryddburk med små hål eller en speciell puderdosa.

Förvarar man stärkelsen i badrummet kan några riskorn för att suga upp fukt vara lämpligt annars lär man ha en solid klump ganska snart.

Fungerar också utmärkt som torrschampo, skrivit om det här.

Bild lånad från IKEA.se

1 comment
  1. Estelle said:

    Bra tips!🙂
    Det skulle jag definitivt använda som babypuder om jag hade barn, faktiskt så brukade jag använda potatismjöl som ansiktspuder i tonåren ett tag, tyckte det funkade riktigt bra🙂

Kommentera

