Borstar i plast

Detta är min samling av inte så traditinella hårverktyg. Tanlge Teezer känner de flesta till men de andra två är nog inte helt självklart. De är främst tänka att användas vid hårtvätt för att massera hårbotten och ett hjälpmedel för att att fördela schampo och balsam.

Alla är såvitt jag kan bedöma seamless/utan gjutskägg.

24092012-DSC_0402

Kent SH1

Tänkt för att massera hårbotten i duschen. Har inte fått in rutinen på att göra det och det blir lite trassligt. Har jag i mycket balsam blir det lättare. Förmodligen mycket bättre i kort hår eller bara mindre trasselbenäget. Fördrar Denmans motsvarighet nedan eftersom den också reder ut. Piggarna i den här känns mer skonsamma och passar förmodligen de med mer känslig hårbotten.

The Original Tangle Teezer

Denna hypade sak är inte en favorit för mig. För utredning föredrar jag kammar och för att släta ut håret använder jag hellre någon av de med naturborst. Visst fungerar den till dessa ändamål också men jag sträcker mig aldrig efter den före andra.

Den största fördelen för mig är att den tål hur mycket vatten som helst.  Sambon gillar den och kan använda den ohämmat i sitt wax-stylade hår utan att den förstörs. Han gillar också känslan av lätt massage från de mjuka piggarna. Jag använder den också ibland i duschen för att peela hårbotten men den nedan tycker jag bättre om till det.

Denman D6 Black Be-Bop Massage Brush

Precis som namnet antyder en massageborste för dusch. Fungerar utmärkt till det. Piggarna är tjocka och bra, ger inte efter lika lätta som Tangle Teezerns. Bra handtag.

Använder mest med balsam men föredrar man att massera upp schampot med denna går det också utmärkt. Går också hyfsat bra att reda ut håret med. Gillar den här mer än den gröna från Kent men de har lite olika egenskaper.

Alla tre kommer från någon av de brittiska lookfantasticfeelunique eller HQhair. Utbud och pris varierar så det är ingen idé att jag specificerar var jag köpte mina eller vad de kostade. Glöm inte att googla rabatt. För mer information om att handla från dessa webbshoppar, läs här.

2 comments
  1. Louise said:

    Aha, här tycker vi inte lika! Jag älskar min tangle teezer såpass mycket att den är helt utnött och det är dags att köpa ny. Chockrosa och fin är den 😉

    • Känns betryggande. Rosa är är inte min grej heller. Nu ringar vi in olikheterna. Ha!

Kommentera

