Vill ni veta mer?

Vet inte hur många av er som faktiskt vill ha uppdatering på hur Depend GelLacken fungerar. I så fall kan jag ta ordentliga bilder på hur naglarna ser ut efter X antal dagar. Jag är nöjd än så länge men har bara provat med ett neutralt lack och där syns det inte lika tydligt.

För de som gillar att alltid ha nagellack är det här ett bättre alternativ än vanliga 3-free då de håller längre och man slipper exponera sig för ångor från både remover och lack lika ofta. Detta förutsatt att GelLacken inte innehåller värre kemikalier än de andra.

Vill ni se en utförlig utvärdering av Depend GelLack?

Som sagt är detta inte  vattenbaserat men 3-free det vill säga fritt från Dibutyl Phthalate (DBP), Formaldehyd och Toluene. Dessa starka gifter fanns ofta i nagellack förr och i vissa nu med. Vattenbaserad lack är bättre men inte naturliga.

Flera nagellack som marknadsför som ekologiska/organic/miljövänliga är bara vanliga 3-free lack. Tror inte att det är någon som helst skillnad mellan t ex de som finns på Naturisimo inklusive de i övrigt naturkosmetiska märkena Santé och Elysambre och vanliga Mavala, Essie eller OPI. Jag är inte så bra på den här typen av kemikalier men huvudbeståndsdelarna i alla lösningsmedelsbaserade 3-free lack är desamma. Om någon har bättre koll, skriv gärna i kommentarsfältet.

Någon som vet mer om kemikalierna i 3-free lack, GelLack och vattenbaserad lack?

9 comments
  1. Du får hemskt gärna skriva lite mer om Depends lack. Ser gärna bilder på hur naglarna ser ut efter några dagar. /N

  2. Louise said:

    Jag är nyfiken på vad du tycker och hur hållbarheten för din lackning varit. Vet ju vad jag själv tycker🙂 Tyvärr har jag inte gett hållbarheten en ordentlig chans då jag bytt färg ett par gånger. Man är ju ivrig och nyfiken på nya färger.

    • Två röster för i alla fall. Har bara testat det 000 än så länge. Skall nog sätta på det röda ikväll eller imorgon. Har inte köpt removern än men ska testa att ta bort det jag inte lyckats pilla bort med aceton..

  3. Louise said:

    Jag har pillat av mitt lack ett par gånger. Går mycket bra utan remover eller aceton. Säkert inte bra men det går så lätt och jag har en förkärlek för att pilla bort saker.

  4. Anki said:

    Jag undrar om man kan grunda med basen och sen ta ett vanligt lack och avsluta med topplacket. Har du testat?

    • Har tänkt på det också men tror inte att det fungerar faktiskt. Tror inte att topplacket fäster bra på vanligt lack. Om du provar får du säga hur det gick! Man kan ju göra ett finger om inte annat.

Kommentera

