Lilla New York-inlägget

Många är nyfikna på shoppingtips i New York. Hade först tänkt göra en stor naturkosmetik-guide men har inte fått tummen ur. Bestämde mig istället för att hålla mig till några mer kärnfulla tips som man faktiskt kan hinna med.

Duane ReadeRite Aid, Walgreens och CVS är drugstore-kedjor som finns överallt och har allt mellan himmel och jord. Eco Tools och Burt’s Bees finns överallt. Köpte ett till Wet n’ Wild-puder för några dollar, finns också överallt. Lita inte på de naturliga avdelningarna hos drugstores bara. Kolla INCI!

Vi värmer oss en blåsig dag på CVS nere i Greenwich Village och då passar jag såklart på att titta på Physician’s Formulas Organic Wear. Tyvärr var utbudet av den linjen skralt i de flesta drugstores. Fyndande istället en del på Jack’s 99¢ Store för omkring $3 istället för ca  $14.

Hittade märket Shea Moisture som jag inte kände till. Har inte öppnat så många av produkterna men INCI är fin! Tror främst att hårvården är anpassade för afroamerikanskt hår som har en tendens att bli torrt så det borde passa mig med. De har också dusch gelé och lotion som passar de flesta. Tror att jag köpte mina på CVS men såg dem på fler ställen.

Rite Aid har en egen serie med sminkborstar som Josh gillar, köpte lilla kitet. Misstänker starkt att Paris Presents producerar även dessa. Gillar man Eco Tools och Real Techniques gillar man de här. CVS:s serie Essence of Beauty har också fler fina, tyvärr många i djurhår. Köpte ändå Emily Noels favorit.

Är man ute efter hårsnoddar, pincetter, svampar, borstar, speglar och allt sådant finns hur mycket kul som helst. Billigare än i Sverige såklart. Momsen är lägre och kronan är stark.

Kring Union Square finns både en superbra Whole Foods och en stor Duane Reade. Just den här DR har både smink och hudvård från 100% Pure. Många DR har hudvård men bara tre av de väldigt många jag var inne i hade smink. Det var ju smink jag spetsat in mig på.

Vid Union Square finns också en känd och stor farmersmarket och en massa annat. I området, främst på 5th Avenue, finns alla kedjor och det mesta annat jag vill hinna kolla på i shoppingväg. Trevligare och lugnar och dessutom mer koncentrerat än i Midtown. Vill man hinna med mycket shopping på kort tid är det här ett område många rekommenderar.

Ekorrar finns i Union Square Park också. De låter sig villigt matas. Ett plus i min bok. Glöm bara inte vilken mat de måra bra av.

Här är jag på Duane Read 40th and 8th. Blev därefter rekommenderad att gå till 50th and Broadway men samma sak på alla tre när jag var där. Det fanns ett stort sminkställ men lite i det.

Whole Foods vid Columbus Circle ligger nära turiststråken och har bra utbud av både färdig mat, livsmedel, kometika och diverse. Härligt ställe att plocka ihop sin egen lunch och njuta i den väldigt stimmiga loungen eller i Central Park om vädret tillåter. Den Whole Foods jag hade läst skulle vara bäst var under ombyggnation så det var ingen höjdare.

Det finns mycket mer men det här är mer överskådligt och man slipper ta några omvägar.

11 comments
  1. Michaela said:

    Har ni redan hunnit vara i New York? Läste att ni skulle dit men inte att ni åkt.
    Hur tycker du Whole Foods i Storbritannien är om man jämför med USA? Tänker främst på utbudet av smink och kroppsvård t c.

    • Hallaaa!😛 https://ingridbbeautiful.wordpress.com/2012/10/08/fyi-nyc/

      Ingen av de jag var i i NYC slog den på Kensington Highstreet. Blev faktiskt lite besviken, hade väntat mig ännu mer och ännu finare. Då hade jag ändå läst på vilka som var något att ha. Allt var bättre i Kensington utom priserna. WF är dyrt oavsett men dollarn du vet. Kosmetikavdelningen var mycket bättre med mer prover och så.

      • Michaela said:

        Förlåt, my bad. ;P

        Hehe, råkade precis skicka ett brev till dig som skulle till en polare som också heter Ingrid. (Min mail fyller i själv adress när man skriver de första bokstäverna, och ibland trycker man iväg det utan att riktigt kolla att det blev rätt person. Ehe.)

        • Hehe! Man missar lätt sånt. Tycker jag tjötat massor om det men mer förberedelserna kanske. I januari bär det av till London🙂 WF Kensington är självskrivet!

          Raderar utan att öppna det då. Händer mig typ jämt. Senast idag skickade jag en ganska privat fråga som skulle till min chef men kom till en kollega. De har samma förnamn. Det var ingen fara men tur att det in kom till en annan av de med samma namn.

  2. Åh, jag får sådant sug efter att få gå runt och botanisera bland hyllorna på Whole Foods. Jag och syrran gick fullkomligt bananer på WF i Chicago i våras och jag tycker det börjar bli dags för ett nytt besök :0) /N

  3. Åh! New York❤ Var i både Duane Reed och Whole Foods vid Union Square och spanade. Hann dock inte med att kika igenom allt och önskar nu i efterhand att jag lagt mer pengar på att köpa med mig hem naturligt! Saknar NY, hoppas det blir en tur framöver.🙂

    • Det finns en del att lägga pengarna på. Jag hittade inte överdrivet mycket jag vill ha så det var nästan bra.

      Det är en underbar stad. Vi hoppas åka dit i vår igen. Har sådan tur att vi har vänner där som vi bor hos.

  4. Agnes - Ekolicious said:

    Åh, vad underbart! Kul att se bilder, man blir riktigt sugen på att åka dit🙂

    • En av de bästa storstäderna jag har besökt. New York och London är mina favoriter men NYC är nog ändå bäst!

Kommentera

