Favoritpuder från Wet n’ Wild

 wet n wild NATURAL BLEND PRESSED POWDER

Det här pudret har varit en trogen följeslagare i handväskan i över ett år. Exemplaret på bilden är ett nyinköpt. Det säger hur bra jag tycker om det. Just ett puder att ha med sig i handväskan vill jag skall vara kompakt, alltså både pressat och i smidig förpackning. Helst skall det täcka något och ha en gul underton. Har lätt att bli röd om nosen och då vill jag ha en nyans som neutraliserar det. Annars har jag mest neutrala undertoner.

Förpackningen är i kartong. Lätt och billig men inte så hållbart så jag plastde in den det första jag gjorde och den har hållt.

Spegeln i locket är liten men har agerat sminkspegel många tidiga mornar på vägen till jobbet. Sminkar basen hemma men mascara och ögonbrynspenna så gott som alltid på vägen.

Den lilla puffen som kommer med är inte lyxig men fungerar bra att pressa in pudret med. För lättare applicering är borste helt klar att föredra.

Svårt att göra hudfärgat smink rättvisa, beror ju helt på skärmen man tittar på.

Finns på City Gross och nelly.

Bäst: Superpraktiskt!

Sämst: Pappersförpcakningens hållbarhet utan plast.

INCI: Mica, Zea Mays (Corn) Starch, Magnesium Stearate, Kaolin, Calcium Carbonate, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Glyceryl Caprylate, Aloe Vera (Aloe Barbadensis) Extract, Potassium Sorbate, Glycine Soja (Soybean) Oil, Iron Oxides ( CI 77491, CI 77492, CI 77499), Titanium Dioxide (CI 77891), Ultramarines (CI 77007)

17 comments
  1. Sofie said:

    Hur är det med andra produkter från detta märke, är de också naturliga eller är det bara pudret?🙂

    • Det finns något mineralpuder också som är ok men i övrigt inte bra. Om det inte tillhör den naturliga linjen är det helt vanligt konventionellt.

  2. Annika said:

    Åh, jag skrattade åt mig själv när jag läste detta! Förvånad läser jag att det finns spegel i locket! Det har jag ALDRIG sett! Och att man kan använda borste…inte tänkt på! Ho ho vad insnöad man kan bli =)

    Men nöjd med pudret är jag!

  3. Louise said:

    Hehehe, snygg fingerbild😉 Såg ut som något helt annat när jag skrollade genom inlägget i mobilen.

  4. Catti said:

    Det råkar också vara mitt favoritpuder, var min räddare i somras. Gillar pappersförpackningen. Tack för tipset om City Gross, hade ingen aning om att det gick att få tag på i fysiska butiker.

  5. Lotta said:

    Åh, jag har letat efter ett naturligt pressat puder som inte innehåller talk. Detta kanske jag ska satsa på!

    • Detta borde vara perfekt!

      Haft så dåligt samvete att jag inte svarat ordentligt på dina kommentarer på senaste. Vill skriva ett ordentligt svar också drar det ut på tiden. Skall bättra mig för dina kommentarer gör så mkt här!

  6. Lydia said:

    Vilken nyans har du?
    Just nu finns bara 3 st på Nelly: Beige (kan det vara Classic Beige månne?), Bare och Golden. Jag vill ha något gultonat, precis som du, och ganska ljust. Har nr 880 i Creme Deluxe. Har du koll på vilken som kan tänkas passa mig?

Kommentera

