Gott kroppssmör

Lulu’s Luscious Body Butter

Det här är en produkt som man (jag) ser direkt på INCI hur den kommer att kännas. Kakaosmör och kokosolja bli till underbar olja av kroppsvärme. Den fantastiska kakaodoften kan få vilken chokladälskare som helst på fall.

Ätbarheten kan vissa hemma gå i god för. Hänt mer än några gånger att någon står och äter ur denna lilla burk. Sedan var den borta ett bra tag. Trodde nästan allt allt slutat som godis men hittade den sedan bakom soffan(!) precis bakom någons plats…. Har sagt att jag kan blanda ihop en liknande av kakaosmör och kokosolja jag har hemma eftersom den här skickats till MIG för recension och inte uppätning.

Återfettningen är precis lika bra som man kan förvänta sig. Trevligt med den solida konsistensen som snabbt blir flytande men som sagt inget som förvånar. Har inte mycket mer att säga än att ingredienserna är på topp och då blir också produkten det. Kan enkelt bland ihop detta själv men desto bättre för de som inte är intresserade av hemkok att någon gjort det åt en i en fin burk.

Finns i både liten och stor men jag har den lilla som räcker länge, i alla fall om man inte äter det.

Bäst: Fina ingredienser.

Sämst: Kan göra en liknande själv lätt.

Ingredienser: Ekologiskt kakaosmör (theobroma cacao), ekologisk
kokosnötolja ( cocos nucifera oil) samt ekologiskt kakao essens (Theobroma cacao)

9 comments
  1. Agnes - Ekolicious said:

    Men det blir nog ganska svårt att få till den där underbara doften själv?🙂

    • Det tror jag inte- Odeoderiserat kakaosmör doftar nästan exakt så. Vill man ha mer doft finns kakaoessens, precis det som används i detta.

  2. Estelle said:

    Låter ju himla trevligt!
    Perfekt för mig att röra ihop nu när jag för första gången har kakaosmör hemma som jag inte riktigt vet vad jag ska hitta på med ändå🙂

    • Låter som en bra idé. Man behöver i princip bara ställa i varmt vatten och blanda. Kakaosmör är gott att steka t ex pannkakor i! Även LCHF-pannkakor.

  3. Rana said:

    haha! stackars dig som får din produkt uppäten :p😀

    Verkar ju vara en himla onödig produkt måste jag säga..man kan ju som du säger själv blanda ihop detta på 5 min liksom🙂

    Vet du förresten vad som händer med everyday minerals? jag har velat köpa ögonskuggor osv där sedan 2 månader men dem har ju i stort sett helt tom sortiment! alltså… dem hade ju minst 30 olika skuggor och blush i varje kategori men nu har dem 4-5 st olika😦 vad händer?….jag tänte mejla dem o fråga men ville först se om du vet något🙂

    • Det kan jag göra gratis. Kanske vispar ihop en vad det lider, skickar gärna till dig då🙂

      • Jag är gärna försökskanin!😀 Och jag betalar gärna för porto och annat iallafall om det blir av.

Kommentera

