Roligt cerat

Eos har funnits på den svenska marknaden ganska länge men jag har inte provat eftersom jag tyckt att de är överprissatta. I USA passade jag däremot på att testa några. Det här med fruktig doft låg i fickan större delen av resan. Jag använder cerat konstant till mina torra fläckar, särskilt om jag har någon vid munnen vilket jag haft ett par år. Andra atopiker känner nog igen sig i det där med att alltid ha torra fläckar här och var.

Förpackningen är både praktisk och rolig men ibland också väl stor. Perfekt om man lätt vill hitta ceratet i fickan eller väskan men inte direkt diskret och smidigt. En fördel om man vill lätta upp stämningen är att korken kan användas som clown-näsa….

Effekten är bra men ingeet uppsendeväckande. Helt enkelt ett bra cerat med fina ingredinser. Gör inte läpparna glansiga som vissa cerat gör vilket kan vara en fördel i vissa fall.

Ganska drygt tycker jag även om mycket har gått åt. Misstänker att vi är fler i hushållet som gillar den fruktiga doftenv och lite söta smaken av stevia. Ser ”skäggmärken” (alltså urgröpningar som skäggstrån ger) i det ofta…

Bäst: Gör jobbet!

Sämst: Dyrt i Sverige och kanske lite intetsägande effekt.

Köpte mitt på en CVS i Boston men de finns på t ex Kicks och eleven och till bättre pris på naturisimo.

Ingredients: Olea Europaea (Olive) Fruit Oil*, Beeswax (Cire D’abeille)*, Cocos Nucifera (Coconut) Oil*, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil*, Natural Flavor, Butyrospermum Parkii (Shea Butter)*, Stevia Rebaudiana Leaf/Stem Extract*, Tocopherol, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil*, Vaccinium Angustifolium (Blueberry) Fruit Extract*, Fragaria Vesca (Strawberry) Fruit Extract*, Prunus Persica (Peach) Fruit Extract*, Linalool. *Organic. Certified Organic by Oregon Tilth.

Kommentera

