Lip shimmer eller highlighter

wet n wild NATURAL BLEND LIP SHIMMER E 100 Frost 

Egentligen är det här ett skimrande läppbalsam, använder det inte så utan som highlighter på kindbenen, brynbenen och andra ställen jag kännder för att ge ett lyft. Det var också för detta ändamålet jag köpte det. Det är mycket enklare att stryka på snabbt på vägen till jobbet. Kanske inte optimal alla gånger men fungerar utmärkt, särskilt om man har torr hud eller gillar ”glow”.

Kan tycka att skrimmerpartiklarna är i största laget både för läppar och som highlighter en det är ju en smaksak. Färgen är ljusrosa åt det blåa hållet. Om man använder de på läpparna ljusas de upp ordentligt.

Har en mintaktig doft som försvinner snabbt.

Bäst: Enkelt att använda.

Sämst: För stora skimmerpartiklar.

Mitt är köpt på City gross men finns också på nelly.

Ingredients: Ricinus Communis (Castor) Seed Oil, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, Beeswax, Macadamia Integrifolia Seed Oil, Phytosteryl Macadamiate, Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax, Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax, Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter, Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Tocopherol, Mentha Piperita (Peppermint) Leaf Extract, Sorbic Acid, Origanum Vulgare Leaf Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Lavandula Angustifolia (Lavender) Flower Extract, Hydrastis Canadensis (Goldenseal) Root Extract, Cinnamomum Zeylanicum Bark Extract, Olea Europaea (Olive) Leaf Extract, Citrus Medica Limonum (Lemon) Peel Extract, Linum Usitatissimum (Linseed) Seed Extract, Oryza Sativa (Rice) Bran Extract, May Contain (+/-):, Mica, Titanium Dioxide (CI 77891), Carmine (CI 75470), Iron Oxides (CI 77491, CI 77492, CI 77499)

4 comments
  1. Rana said:

    nämen! vilken bra ide!! jag har en badger läppcerat med färg på ena sidan ocg skimmer på de andra. Jag använder aldrig skimmer på läpparna, men ska nu pröva som highlighter..hoppas det funkar :))

  2. Annika said:

    Smart!

    Letade runt lite på nätet och hittade isilia.se som nu har 20% på hela Dr Hauschkas sortiment. Jag vill gärna ha en foundation men hittar tyvärr inga prover och är väldigt osäker på vilken ton jag ska välja. Hur ska man tänka? Vill minnas att du har den ljusaste? Jag har ingen vit hy(har tex wetnwilds puder i Golden) så jag kanske ska ta snäppet över.
    Hur ska jag tänka när det gäller ton på concealer?

    Tack på förhand!

  3. Annika said:

    Dessutom hade de fraktfritt på flera produkter…glömde jag ju att skriva…

Kommentera

