Vad som gömmer sig i mina paket

Ni gillade iHerb-haul eller vi kan kalla det inspirations-inlägg för iHerb-shopping. Är ju inte förtjust i att bara räkna upp vad jag köpt utan vill gärna berätta varför också. Håll till godo.

Det var ju nyligen 20% på mitt favoritmärke Aubrey Organics. För att få beställningen att väga 4 lbs och kosta över $40 fyller jag ofta paketen med lite annat också.

Det jag gillar mest från Aubrey är schampo och balsam men det har ni nog redan förstått så det tar jag inte med här, redan skrivit massor om mina favoriter. De har också bra hudvård både till kropp och ansikte. Detta är en del av innehåller i två olika paket.

 OBS! Länkar till alla produkter!

Ansiktsserien för torr hud har jag testat tidigare i form av resekitet men den här duon med rengöring och ansiktskräm är faktiskt till mamma även om jag kommer att prova dem lite igen först för att skriva om här. Båda är rejält feta, krämiga och doftar lite mandelaktigt med inslag av vanilj.

Nästa är en barnlotion till mig. Också den ganska fet vilket passar min torra hud. Påminner väldigt mycket om ansiktsserien ovan faktiskt, både i doft, konsistens, känsla och effekt.

Hårspray som skall ha normal hållbarhet. Tänkte att den kan passa när jag precis tvättat håret och det är sådär babymjukt utan stadga. Bara provat att spraya i en gång men tror att den kommer att vara bra till det. Doftar örtigt och inte det minsta kvinnligt vilket kan vara ett problem med mycket naturkosmetik om man inte är ute efter det.

Mitt favoritansiktsvatten/fuktspray. Gör oftast ansiktsvatten/spray själv av aloe vera, olika hyrdolat, glycerin m m men det här kan jag inte hålla mig ifrån.

Doftfri lotion till mig. Är ju på jakt efter en perfekt lotion sedan länge. Inte hittat någon jag älskar men den här är bra. Ganska kraftig men inte kladdig. Doftar lite citrus och typ selleri (?), inte underbart men okej.

Äppelcidervinäger sägs ju sätta igång förbränningen. Blir sällan av att jag tar det i vanlig flytande form. Testar dessa nu och ser vad jag tycker, väldigt billiga.

Bra, billig och miljövänliga nagelborste som jag redan har. Den här skall mamma och pappa få. Vi är nagelborstfamiljen nummer ett.

Örondropparna jag hyllat flera gånger. Min första förpackningen är inte slut men den lyckas alltid gömma sig någonstans så en till är inte fel att ha.

Koffeinfritt snabbkaffe. Älskar kaffe men kan inte dricka det efter kl 15 på vardagar, kan absolut inte sova då har jag fått lära mig den hårda vägen. Det är inte inbillning för jag har många gånger vridit runt en hel natt och först dagen efter kommit på att det var kaffet. Inte smakat än. Lite dyrt tycker jag för att vara iHerb.

Berätta gärna vad ni handlat!

Glöm guiderna om ni undrar något om iHerb och utlandsshopping. Finns numera en hel flik om detta.

Vill ni fortfarande läsa fler sådana här inlägg?

13 comments
  1. Lisa A said:

    Ja. Det vill jag!! Har blivit nästan löjligt besatt av denna ljuvliga sida. Har blivit en hel del julklappar därifrån i år🙂.
    Älskar superfoods. Har märkt en klar skillnad sedan jag började göra en grön smoothie och köper en hel del därifrån till dessa. Även kokosolja en stor burk har fått slinka med. Älskar den till allt! Lagar mat i den, packar in håret, badar mina barn etc. Sminkborstar har det fått följa med likaså handtvålar och duschkrämer. Har svårt för vissa dofter och testar gärna i duschkrämsform som man tvättar av sig innan jag slår till på en lotion som det alltid slutar med att jag får slänga… Aubrey testade jag efter att ha fått det rekomenderat på din blogg och även om inte jag älskar det till döds så har maken fastnat stenhårt. Hur kul som helst att jämföra priser och innehåll på denna sidan🙂.

    • Härligt! Låter som att vi klickar hem likande saker.

      Kul att din man gillar Aubrey.

  2. Lisa A said:

    Haha.. Ja han kom upp efter duschen och kommenterade vilket bra balsam som stod där. Har knappt hänt innan, enda gången var för att håret blev lent av Laveras duschshampo. Klickade hem en massa från Aubrey och hittade rätt i blue camomill till mig själv. Mina färgade tunna men ack så många strån älskar det! Tror tricket är att hitta rätt shamop med Aubrey, rose mosqueta inte funkar alls till mitt hår. Fingrarna klickade hem en massa kul igår igen🙂.. Makken älskar Dr Woods black soap men jag blev så nyfiken på Nubian Heritage så det fick bli en duschkräm till mig därifrån med goats milk och chai, kändes lite juligt. Dyrare än vad det brukar vara på iherb men men.. Det var ju 10 %.

  3. Lisa A said:

    Jag har faktiskt både de ovanstående produkterna. Duschkrämen till mig själv och bodylotionen till 8-åriga sonen (han föredrar John Masters men hans mamma tycker att det är lite dyrt i längden🙂..). Pepparminttvålen finns här hemma med. Inget särskillt men uppiggande på morgonen. Dr Bronner lavendeltvål har jag med men den använder jag att städa med. Funkar utmärkt till fönsterputs utan att lämna ränder och så luktar det ljuvligt med.

    ja visst luktar den fantastiskt gott. Älskar när maen är nyduschad med den. Beställde Aubreys rakkräm och den utvärderas nu.
    Lite nyfiken på deras babylotion med. Hade varit kul med en recension! Den äldste sonen (har två) har liksom sin far eksem medans den yngre sonen på 9 månader bara har fått använda naturliga produkter inte visar några sådanna tendenser. De äldre grabbarna har dock sedan vi bytte haft nästan helt bra hud dock med viss torrhet.

    • Hihi, vad lustigt. Kan tänka mig att den passar perfekt till barn med den hubba bubba-doften. Har inte testat JMO annat än i butik några gånger men den är väldigt söt va? Har för mig att jag provat ngn liknande, kanske var det Vanilla Chai från Desert Essence, även den bara i butik (Örtagubben på Nybrogatan i Sthlm)
      http://www.iherb.com/Desert-Essence-Organics-Hand-and-Body-Lotion-Spicy-Vanilla-Chai-8-fl-oz-237-ml/9801

      Rakkräm för kvinnor eller män? Gillar min med hallon även om doften inte är helt 100.

      Vad skönt för alla killarna att det blivit bättre. Siden måste jag ju bara tjata om igen…

  4. Lisa A said:

    Haha.. Ja den luktar ganska sött men gott. Fast av någon anledning tycker jag duschkrämen luktar lite ”renare” eller friskare.. Vet inte hur jag skall beskriva det. Krispigare kanske. Tycker den luktar gott men ibland för mycket. Fast allt går hem hos sonen. Han har blivit en riktig lite snobb haha.. Allt skall vara naturligt och lukta gott. Han gillar även JMO:s shampo med zink och sage. Det har hjälpt mot hans eksem i hårbotten. Undrar om det är zinket? Får testa den andra lotionen med nästa beställning från iherb. Kommer ruinera mig på det stället. Men alltid bra att bunkra…

    Bor i Göteborg så besök i Sthlm blir det sällan. Synd att det inte finns så många roliga butiker här. Färg och förändring har en del sortiment men jag gillar inte deras egna produkter eftersom de innehåller phenoxyethanol.

    Sidenunderställ är på väg i julklapparna🙂.

  5. Lisa A said:

    Han är inte tokkräsen, om jag trugar och mutar lite så jag har fått skölja med äppelcidervinäger haha.. Men det var inte jättepoppis🙂. Just nu går jag över ansiktet med egyptian magic på honom innan läggdags eller mandelolja och han ställer vänligt upp eftersom jag hotat med torr hud och narer annars. Nu är han hyfsat förskonad och har bara lite eksem men tillräckligt för att läkaren skulle skriva ut hemskt kortison till honom vilket jag inte vill använda på barn om det går att undvika.,, Kokosolja badar vi alla i. Man blir ju oförskämt mjuk.

    Jag bor i Bräcke som ligger vid Eriksberg. Född och uppvuxen i Majorna trodde jag aldrig att jag skulle vilja flytta därifrån till Hisingen men det är verkligen kanon. Synd bara att det inte ligger någon bra grön butik här.

    Hm, möjligt att gröna boden haft det. Borde titta in innan min kvällsföreläsning någon gång. Hälsokosten vid Stigbergstorget har ett hyfsat bra utbud men mest svenska serier som inte tilltalar mig helt. Saknar en grön butik med det lilla extra i Göteborg. Hade gärna fått öppna en trevlig nere vis hamnstråket vid Eriksberg🙂.

    Åh, den låter spännande. Har läst om den. prov tas gärna emot🙂.

    • Ni verkar ha vidtagit alla åtgärder!🙂

      Klart jag vet var Bräcke ligger även om Hisingen Island inte är hemmaplan😉

      Är det den mitt emot 11:ans hållplats? Har inte varit inne där men det verkar vara fullproppat! Håller med att någon riktigt extrabra butik inte finns. De bästa är Färg och Förändring o Gröna Boden tycker jag. Solrosen i Kålltorp har massor från Crearome och en del annat och är outstanding på sitt sätt. Handlar i princip aldrig i fysiska butiker ändå och tror inte att jag hade gjort det ändå. Om jag vore mer äventyrlig hade jag kanske startat en själv….

  6. Lydia said:

    Har du hunnit testa Aubrey Organics, Natural Missst, Herbal Hairspray, regular hold nåt mer? Funkar den bra till det syftet du hade? Att få lite mer stadga till håret när det är nytvättat, eller blir det klistrigt och/eller stelt?

    • Ja! Den fungerar bra för det. Upplever sällan att mitt hår blir klistrigt faktiskt, kanske har med hårkvaliteten att göra. Får aldrig fett hår men det behöver mycket fukt.

      • Lydia said:

        Tack! Då får den följa med i min nästa beställning. Du har börjat kännas som den vän jag alltid ber om goda råd ifrån. Tack för det, du har underlättat ”mitt ytliga liv” många gånger🙂

Kommentera

