Webbshops-tips

För en gång skull skall jag tipsa om svenska webbshoppar. Ibland är vissa saker billigare eller lika billiga här som utomlands. Ursprungslandet är oftast där man hittar det billigast. Svenska produkter är billigaste i Sverige, brittiska i UK o s v. I USA är momsen lägre vilket gör att mycket är billigt där även om det kommer från ett annat land.

Som ni vet är jag alltid ute efter bästa pris, inte bästa leveranstid, service eller något sådant. Det är ett plus men inget jag egentligen fäster särskilt stor vikt vid. Däremot kan jag blir riktigt irriterad om svenska shoppar tar väldigt lång tid på sig att skicka iväg beställningen vilket jag upplevt några gånger, inte från naturkosmetik-butiker som tur är.

Här är i alla fall två butiker med produkter som har bra priser. Har inte testat någon av dem än men skall göra så snart tillfälle bjuds.

Skin life har bl a det relativt för Sverige nya Nonique som jag skrev om här. De har dessutom 10% på hela sortimentet fram till julafton. Många produkter är det också kampanjpris på och man får 10% även på det. Allt är inte äkta naturkosmetik som jag ser det så läs INCI om man vill vara säker på helt naturkosmetiskt innehåll.

Kommer att klicka hem lite från Nonique och påfyllning av min favoritfoundation.

isilia fick jag tips bland kommentarerna. De har just nu vinterrea på Dr Hauschka. Värt att spana in!

Vill bara kasta in en brasklapp här om Internetshopping. Bara för att det är en svensk shop betyder inte det att den är mer pålitlig än någon annan. Kontrollera först genom en snabb googling. Här finns en bra checklista.

Själv chansar jag en hel del när det kommer till Internethandel men jag kollar alltid så mycket det går innan. Har inte dragit någon nitlott än som tur är. Vill bara ta upp ämnet då det finns många missuppfattningar när det gäller handel på nätet. Om ett företag går i konkurs har man till exempel små chanser att få tillbaka sina pengar rent legalt. Det är också många butiker som å andra sidan inte följer distans- och hemförsäljningslagensom de skall. Läs gärna mer hos Konsumenterverket.

1 comment

Kommentera

