Fascinerande skicklighet

Har ju tidigare skrivit om hur mycket jag fascineras av att se skickliga personer. Gade nog blivit imponerad av att se mig själv googla fram information snabbt, det är jag en jäkel på.

Här är ett proffs som ser ut att mest kladda på sminket men det blir så bra. Precis som Lisa Eldrige, ett annat fantastiskt proffs, säger i början ser det ut som att hon slabbar på det men icke! Titta på när Mary Greenwell arbetar och samtidigt delar med dig av massor av tips. Rolig är hon också.

Hittade också det här.

Hoppas att ni fortfarande uppskattar alla youtube-klipp. Visar upp de som jag tycker innehåller något extra. Tittar på många videos, det har liksom till viss del ersatt TV och bloggar för mig. Vill ju som alltid dela med mig!

4 comments
  1. Michaela said:

    Apropå blek hy och smink, har du något tips på concealer/foundation som döljer röda kinder? Jag har blek hy men röda kinder, och det känns som jag aldrig lyckas dölja dem…

    • Foundation med gul underton neutraliserar ju en hel del. Har man inte den undertonen i resten av ansiktet kan man användad den på de partier som behöver tonas ner. Jag använder också grön concealer från Tikei på röda partier, neutraliserar perfekt om man tar lagom mängd. Använder det både på mindre fläckar och t ex näsan som lätt blir röd, senast i morse faktiskt🙂 Alla gillar inte att använda gröna produkter man jag tycker att det fungerar bra.

  2. Michaela said:

    Eller, blek men rödflammig hy är nog en bättre beskrivning. Är diffust röd lite här och var.

  3. Louise said:

    Amazzzzzzing!

Kommentera

