Klappjakten

Mona/La Vie est Belle har gjort en bra sammanställning av julrabatter i svenska webbshoppar. Har tagit upp många av dem men mer utspritt. Ni hittar alla under kategorin Rabatter till höger.

Vill också påminna om de brittiska webbshopparna jag skrivit om här. Googla alltid rabatter, de har nästan alltid en ute. Skrivit mer om det här. Gör alltid det oavsett webbshop förresten, svenska som utländska!

För frågor om utlandsshopping vill jag påminna om där jag samlat information och länkar. De allra flesta frågor jag får finns besvarade i något av inläggen.

Även om jag älskar att shoppa, ja verkligen älskar, avundas jag inte alla som stressar efter klapparna. Vi har inga småbarn i närmsta familjen (än) så kanske är det därför julklapparna är ingen central del av firandet. Blir mindre och mindre för varje år. Själv köper jag det jag tycker skulle passa oavsett pris med viss övre gräns såklart. Är hela familjens presentköpare året om då jag tycker att det är kul men känner aldrig någon stress. I sambons familj har de inte gett julklappar på många år.

Jag är värst att köpa presenter till och fyller dessutom år i mellandagarna så jag har vant mig vid att inte få något presentberg. (Ser alla julrabatter som en möjlighet att köpa saker till mig själv istället hehe.) De flesta vuxna har ju möjlighet att köpa det man behöver resten av året. För barn är det såklart annorlunda.

Numera är det bäst med julen för mig att vara ledig och mysa!

Den här lilla filmen är en klassiker som i alla fall ger mig mysig julstämning.

Älskar Hilda Borgsströms röst. Hon är med i en av mina favoritfilmer.

Hur känner ni inför klappjakten?

Roligt eller stressande?

Hur viktigt är klapparna för er?

4 comments
  1. Michaela said:

    Jag tycker presenter är roliga, men då skall det vara en tanke bakom, inte ett nödköpt badskum på Åhléns. Skulle bli gladare för en personligt gjord och skänkt spotifylista som givaren tror skulle passa mig än den populäraste parfymen på topplistan för 1000 spänn.
    I år skall jag bara ge en pocketbok (personligt utvald till varje person, dock) och en liten godisbit av mottagarens favoritgodis, dock i lite exklusivare tappning. Jag får inget CSN nästa termin (har använt upp mina terminer, bu), så jag måste verkligen vara sparsam.
    Avskyr det där ”vi lottar ut person att köpa till och det får kosta max 20 kronor” som en del familjer kör med. Men ärligt, varför bryr de sig över huvud taget om att ha julklappar… Kul inställning, liksom.

    • Vi är helt inne på samma linje. Badskum från Åhléns haha!

      Tycker att det är kul med dyra klappar som man aldrig unnar sig själv men annars är det verkligen bara tanken som räknas.

      I min brors flickväns familj går de verkligen in för önskelistor så där blir klapparna extremt spot on fast givaren behöver ju inte tänka till så mycket.

  2. Michaela said:

    För övrigt fick jag precis mail från Bio Naturel att de har 10 procent på allt och man får en gratis doftolja (jul) med på köpet. Hade de gratis frakt hade jag lätt slagit till, men 80 spänn… Nä.

    • Fick också det. Är också sugen men stör mig verkligen på att man inte får gratis frakt över 100 eur längre. Behöver jag mycket tysk naturkosmetik lönar det sig ändå.

      Rabattkoderna är ju personliga också och kan bara användas en gång så jag kan inte lägga ut den här😦 Bio-Naturel är bra men de har lite att jobba på.

Kommentera

