Fler saker som underlättar vinterklimatet

När huden stramar och fnasar har jag ännu ett trick som fungerar så bra för mig; ånga ansiktet! Skrivit om det här. Hjälper både med oren hud och ger fukt. Bra för andningsvägarna också.

13022012-DSC_0323

Vackra istappar vid Buustamon

En annan sak jag ägnar mig åt när luften blir torr är att skölja näsan med saltvatten. Har väldigt lätt att få kliande näsa och det här hjälper verkligen. Se bara till att ha rätt mängd salt i vattnet. Läs mer här.

Läs inläggen under länkarna där jag skrivit mycket mer!

Båda dessa saker är bra att göra året om med såklart!

2 comments
  1. Vill bara ge tipset att ta det lungt med att ånga ansiktet om man har känslig hud, det kan skada huden.
    Min nässköljare är min bästa vän på vintern. Helt fantastisk!

    • Ja man skall nog inte göra det för ofta och särskilt inte pressa sig att hänga där. För min del gör jag det för sällan ändå, det är ändå ett åbäke. Tack för info!

Kommentera

