Mer tips och trix

Mary Greenwell igen! Lady Dianas makeup artist gästar Lisa Eldridge.

Hon visar väldigt tydligt i den här videon hur man gör The Magic Line. Hennes sätt att applicera riktigt mörkt läppstift ser enklare ut än vad det är. Att kunna så en så perfekt kontur direkt ur hylsan är svårt!! Däremot kommer jag definitivt att ta efter tekniken att pressa läpparna fram och tillbaka mot varandra som hon också visade i förra videon.

Älskar hennes lite egna sätt att tala. Påminner mycket om Jonathan Ross.

5 comments
  1. Otroligt bra video, jag såg den igår. Jag är rädd att mina läppar fnasar sönder om jag drar dem fram och tillbaka sådär.

  2. Rebecka said:

    Hejsan! Jag läste om c-vitaminserum (askorbinsyra) i din blogg. Visste inte vart jag skulle få tag i glycerin så jag gick till Apoteket och mycket riktigt så fann jag där. Dock så var det glycerol och inte 100%, har inte flaskan framför mig men det kan vara 97% om jag inte är helt ute och cyklar. Tror du detta går lika bra?

    Sen undrar jag om du tror att man kanske hade kunnat mortla askorbinsyran så den blir mer finkornig? Eller förstör man det då tro?!

    Blir glad om du svarar🙂
    Rebecka

Kommentera

