Riktigt haul!

Här kommer ett riktigt haul, som jag brukar göra.

09122012-DSC_2616

Xlear Inc (Xclear), Spry, Power Peppermints, Sugar Free

Trodde att det här var tuggummi men det visade sig vara små pastiller. Fungerar ju bra det med för att fräscha upp andedräkten och höga ph-värdet i munnen. God smak.

Zhena’s Gypsy Tea, Organic 4 Sip Sampler Tins, Caffeine Free, 4 Sachets Per Tin

Var nyfiken på flera av smakerna från märket så jag beställde de här proverna. Har testat chai än så länge och det var gott men ingen favorit.

Söt burk med samma uppbyggnad som en Triett-kakburk. Farmor hade en sådan. Tre typiska kakor hon bakade och som vi ibland hjälpte till att göra var schakrutor, russinkakor och trefärgade mördegskakor, ibland kallas de för Strassburgare men det är en helt annan kaka i Sju sorters kakor. Nästan helt säkert på att farmor använde mördeg. Någon som har ett annat namn för dessa kakor?

Celestial Seasonings, Holiday Herbal Tea, Gingerbread Spice, Caffeine Free

Härligt pepparkaksdoftande te, inte exakt som svenska pepparkakor men juligt och gott. Gillar bilden på lådan. Söt smak som kommer av Luo han guo. Ur frukten får man fram ett sötningsmedel som är 300 gånger sötare än socker. Används inom kinesisk medicin, oklart till vad hos Wikipedia. Finns också i droppform hos iHerb, kommer klickas hem.

Miracle Noodle, Shirataki Pasta, Fettuccini och Ange Hair

Har jag ju skrivit om tidigare. Ersättning för vete-pasta, nästan kalorifria. Gör sig bäst till sås. Skölj nudlarna ordentligt innan användning också annars kan de ha en lätt bismak!!

09122012-DSC_2619

Suncoat, Polish & Peel, Water-Based Nail Polish, Greenista

Egentligen är jag inte så mycket för galna färger på nagellack men den här gröna är fin på vintern. Varit föga imponerad av alla vattenbaserade lack jag testat. Om jag målar naglarna i annat än neutral färg vill jag att de skall vara felfria, annars kan det vara! Testat ett ljust peel-off lack som jag gillar att använda under starkare vattenbaserade färger. Perfekt för en kväll och sedan bara dra av utan massa besvär med remover.

Larenim, Eye Color, Immortal

Underbar guldhighlighter som man kan använda både för sig själv och över andra färger. T ex mitt på ögonlocket över en stark färg för det där lilla extra, som i den här videon t ex.

Larenim, Concealer, Allure

Persikofärgad corrector-concealer mot lilablå ringar. Skrivit mer om hur det fungerar här. Inte testat än.

Real Purity, Powder Blush, Pearl Mocha

Använder aldrig rouge men det skall nog ändras, i alla fall de gånger jag använder mycket underlag. I vardagslag tycker jag inte att jag behöver det, har så ljus och tunn hud att jag är rosig mest hela tiden. Ibland när jag känner mig blek använder jag dock detta både på läppar och kinder, finns alltid med i handväskan.

Neutral underton och väldigt subtil färg. Passar de flesta enligt Real Purity själva.

Real Purity, Lipstick, Raspberry

Hallonrött ganska transparent läppstigt. Bygger på min faktiskt modesta samling av läppstift, alla åt det röda hållet. (Ser ni hur rynkiga mina fingertoppar är på bilden, min fingertoppar blev jättekänsliga förra vintern.)

MyChelle Dermaceuticals, Minerals, Cream Foundation, Ivory

Har testat lite. Ville ha en till vattenfri kräm-foundation. Älskar Nvey Eco Creme Deluxe Foundation och det är svårt att leva upp till den. Färgen är inte riktigt som jag vill ha den, något för rosa även om den har både rosa och gula undertoner enligt tillverkaren. Det är inget fel på den men inte lika magisk som Nvey Creme Deluxe.

Undrar ni något- fråga!

9 comments
  1. K said:

    Gillar dina tips om iherb, är själv storkonsument där och tips mottages tacksamt!

    Jag undrar över foundationen. Min erfarenhet av nvey eco de luxe är sådär. Den ljusaste nyansen 877 är för ljus, får mig att se sjuk ut (och av någon anledning helt omöjlig att få jämn). Nästa nyans 880 ser bättre ut på min ljusa varma hud och är mycket lättare att få jämn och snygg men den är klart för mörk. Så jag har inte hittat rätt nyans. Var någonstans tycker du att ivory i MyChelles foundation ligger jämfört med nvey eco?

    Hur är täckningen på MyChelle? Jag förmodar att den är mindre täckande än De luxe?

    Tack på förhand🙂

    • Den är mörkare och mer röd. Täckningen är medium. Har inte använt så mycket än så någon ordenlig utvärdering får vänta. Har däremot tagit en bild på flera foundationsswatcher bredvid varandra, bl a denna och Nvey.

  2. Jag har också kikat lite på Larenim och Real purity smink. Se om jag kan hålla mig tills du har hunnit recensera lite.🙂

  3. Lydia said:

    Hur är Larenims Immortal, matt, glimrande, väldigt glimrande etc?

Kommentera

