Foundation-jämförelse

Vi naturkosmetikare är ju i regel tvungna att handla i blindo när det gäller nyanser, i alla fall om man vill prova runt lite.

Här är en del av min samling. Har ju redan recenserat Dr Hauschka men tog med den eftersom den är lätt att få tag på och jämföra, dessutom är det min favorit.

15122012-DSC_2705

Från höger:

Dr Hauschka Translucent makeup i 00 porslin

När man styrker ut de på huden blir den ljusare än på färgklicken här. Gul till neutral underton

Lavera Natural Liquid Foundation i Porcelain no1

För mörk för mig och för röd också.

Zuii Flora Liquid Foundation i Olive Light

Väldigt ljus färg med tydlig gul underton, inte olivfärgad som det kanske kan verka. Påminner om Nvey Eco i färgen.

My Chelle Cream Foundation i Ivory

Inte så ljus som jag brukar använda men passar faktiskt ändå. Mer rosa än jag jag trodde men samtidigt ganska neutral färg. Kan nog passa många som inte har väldigt rosa eller gul underton.

Nvey Eco Creme Deluxe Foundation i 877

Ljus med tydlig gul underton. Dämpar rött extremt bra tack vare detta. Påminner om Zuii.

Här ser ni färgerna i närbild!

Vilken vill ni höra mer om först förutom Dr Hacuscka som jag ju redan recenserat?

15 comments
  1. Sofie said:

    Zuii vore kul att höra om, hur är den i konsistensen och passar den torr hy? Även priset på alla:) och för övrigt kul ned recensioner och bilder!

  2. K said:

    MyChelle är jag nyfiken på! Och även Zuii!🙂

    Tack för ditt inlägg ovan så att man kan jämföra färgerna bredvid varandra, kanon! Det är så svårt med färger och man köper ju grisen i säcken när man inte kan prova dem innan såsom fallet är med näthandel. Laveras har jag hemma men den är lite mörk på mig (och inte särskilt bra öht utom som primer till ögonskugga). Och nveys är för ljus och blir kakig på mig. Men Mychelle kan funka trots att jag är neutral varm. Och Zuii i någon aningens mörkare ton.

    Det är toppen med inlägg om foundation, det är den största och svåraste utmaningen att hitta rätt och därför superbra att få lite tips.🙂

    • MyChelle är mörkare och mindre gul än både Nvey och Zuii men ljusare än Lavera som jag tycker är väldigt röd. Tror som sagt att MyChelle passar många i tonen.

  3. Katta said:

    Zuii och Nvey Eco deluxe!
    Jag har testat en del men har, som varje vinter, svårt att hitta en som fuktar och skyddar min torra och väldigt reaktionsbenägna näsa:/
    Måste bara flika in att du gör ett toppen jobb med bloggen! Är en väldigt nöjd och trogen läsare:)
    Kram!

    • Både Zuii och Nvey Eco Deluxe är favoriter hos mig. Deluxe använder jag när det är minusgrader ute. Den är nästan magiskt bra.

      Tack vad glad jag blir!

  4. Bra ide att ha flera foundations bredvid varandra. Ofta så har man ju bara de från samma märke. Jag är nyfiken på vad du tycker om Zuii? Jag har ju testat lite och nu har jag också beställt färgprover jag väntar på. Så jag ska göra swatches av dem när de kommer.🙂

Kommentera

