Lyx-problem

Har länge funderat på vad jag skall beställa från Nonique. Allt finns hos Skinlife som har 10% på hela sortimentet och dessutom dubbel rabatt på Dr Hauschkas foundation som jag behöver påfyllning av. Frågan är vad och hur mycket jag skall beställa?

Vill gärna testa en ordentlig fuktkräm för det kan jag inte få nog av. Intensive Dag & Nattkräm är därför självskriven. Vill också prova en ansiktsrengöring. De flesta verkar passa torr hud men Anti Aging Rengöringsgelé ligger bra till eftersom den skall vara särskilt bra för mycket torr hud och jag gärna vill testa en annan serie än på krämen. Skinlifekorg

Sedan kommer det delikata problemet att om man handlar för 300 kr får man en ansiktskräm också. Vill gärna klicka hem en lotion också. Har fler lotions men ingen jag verkligen verkligen gillar så jakten fortsätter. Alla kommer naturligtvis till användning ändå på ett eller annat sätt. Gratis är det inte även om priserna är helt ok och innehållet väldigt fint.

Skinlifekorg2

 

Vad tycker ni?

Egentligen är det dumta att fråga för de flesta brukar vilja att jag köper och sedan skriver om det….

10 comments
  1. Kasia said:

    Hej Ingrid! Jag har hemma ansiktsrengöringen från den tropiska serien och jag vet inte vad jag ska tycka om denna. Den är tjock och krämig i konsistensen (alltså ingen gelé) men det känns som att den endast glider på huden. Jag gillar krämiga ansiktsrengöringar men denna är mer som en kräm, jag vill att det ska hända något med det krämiga liksom. Men den är absolut mild och återfuktande, doften är tropisk och härlig men mer fruktig och jag skulle gärna vilja ha mer kokosdoft då kokos är min favorit när det kommer till doft och smak. Jag har inte provat att ta bort smink med denna utan använt efter oljerengöring och då har det funkat hyfsat. Så den är absolut inte dålig men jag hade nog andra förväntningar.

    Och sedan har jag också läppbalsamet från samma serie och denna doftar mer tropiskt och ger lite härlig glans.

    Kramiz från Kasia

    Ps. Längtar efter Göteborg. Skulle gärna vilja dit snart igen. Var där under sommaren och tack vare dina tips sett en del trevligt där🙂

    • Kasia said:

      Nu ser jag att jag visst gjort lite ordföljdsfel så sorry för det. Svenskan är inte mitt modersmål och just ordföljden är knepig ibland.

      • Hej Kasia!
        Vill bara säga att jag tror ingen tänker på små detaljer i språket. Jag har svenska som modersmål och jag gör massa stavfel och meningsbyggnadsfel hela tiden!🙂
        Skulle vilja säga att det bara rör sig om kommentarsfältet men det är lika illa när jag skriver på min egen blogg! Det känns som om blogg är lite talspråk och att svenskan inte är lika viktigt som att få dela sina tankar och upplevelser. Så skriv på!🙂

        • Håller helt med dig! Skriver fel hela tiden. Vi som har bloggarna kan ju däremot gå in och ändra utan att det märks så det är lite fuskigt!

    • Åhh tack för utvärdering! Låter bra att den inte är gele iaf.

      Kul att du fick nytta av mina tips! Säg bara till om du skall hit igen och vill ha tips!

  2. Ingrid; Jag har nästan använt upp Estelle och Thilds lotion. Testa! Doften okej, ,men inget upplyftande men väldigt mild och trevlig. Går in fort i huden och återfuktar bra!🙂
    Inga tips på Nonique för jag har inte testat något där. Nyfiken dock!😉

  3. Kasia said:

    Åh, tack så mycket för er uppmuntran, Ingrid och Malin. Så gulligt av dig! Och måste bara tillägga att jag älskar det svenska språket🙂

    • Jag noterade inte alls att det skulle vara något konstigt med ditt sätt att skriva. Dissekerar man kommentarer finns det fel nästan överallt. Ser inte att du inte har svenska som modersmål. Svensk ordfölj är inte direkt regelbunden, man kan göra lite hur som helst i de flesta fall. Mest frågor som blir konstiga om man har en annorulunda ordföljd tycker jag.

Kommentera

