Lotion, lotion och lotion

Kommer ni ihåg dessa? Nu har jag testat hela hösten.

Kom ihåg att jag har torr eksematös hud. På vintern får jag kliande eksem på bålen, övriga kroppen brukar klara sig och är inte heller särskilt torr. Det är främst till eksemet jag behöver lotion. Min hud är alltså ganska krävande.

22122012-dsc_0042

Desert Essence, Organics, Hand and Body Lotion, Tropical Coconut

Min sambos favorit som han nu har försnillat. Härligt krämig och återfuktar bra men blev aldrig någon favorit hos mig, hade knappt chansen om jag skall vara ärlig. Medeltjock lotion som gör det den skall okej men inget för riktigt torr vinterhud. Känns som att den ger mycket fukt men yttorrheten finns kvar på en sådan som mig. På sambon som har fetare hud passar den däremot bra.

Aubrey Organics, Luxurious Moisturizing Lotion, Rosa Mosqueta

Har stått vid min plats i soffan och använts flitigt trots en något skämd doft som jag skrev om då. Fungerar både i ansiktet och på kroppen. Har faktiskt hjälpt mig mycket vid några torra partier kring ögonen. Jag har oftast inte problem med eteriska oljor men har man det kanske denna vid ögonen inte är att föredra. Både återfuktar och återfettar ordentligt! Tar lite tid på sig att gå in men inte så att det stör. Vinnaren av de här tre!

Organic Indulgence, Silkening Body Lotion, White Nectarine & Orange Blossom

Den här var en favorit i somras och början av hösten men nu känns det mest som att den lägger sig lite på ytan. Återfuktar bra men för lite fett för mig nu. Känns dessutom som att den irriterar mitt eksem. Doftar fräscht! Går in fort och känns uppfriskande på resten av kroppen. Passar bra den varmare delen av året.

22122012-dsc_0044-e1343486232869

Lägger inte till INCI som jag brukar på recensioner, skulle ta så mycket plats, men de finns att läsa under länkarna.

Alla tre är köpt på iHerb, bara att följa länkarna.

6 comments
  1. Lydia said:

    Du fick mig att köpa denna lotion från Aubrey Organics och vad glad jag blir för att du tipsade, för jag tycker att den är toppen! Min luktar inte ett dugg skämt, utan varmt, mjukt och gott (ros tillhör inte mina favoritdofter, men denna växer för varje gång jag använder den) och jag tycker tvärtom att den går in snabbt i huden och lämnar efter sig en väldigt skön känsla. Jag använder den till hela kroppen efter varje dusch och smörjer in handryggarna (hatar handkräm på handens ”insida”) efter varje gång jag tvättat händerna. Älskar den! Jag köpte Salviderm Naturligtvis’ handkräm för några veckor sen, men den luktar så starkt att jag nästan får stickningar i näsan och tårade ögon och dessutom lämnar den en jätteklibbig yta på huden som inte går bort förrän man tvättat och skrubbat av krämen (vilket jag till slut gör när jag inte längre står ut). Jättesynd, jag vill verkligen gilla deras produkter men handkrämen kommer jag aldrig köpa igen.

    • Åhh vad härligt! Gillar också ros men tycker att det är svårt att hitta perfekta ros-dofter. Många luktar för mycket citrusaktigt så som vresrosor gör och inte blommigt och mjuk som jag gillar.

      Synd på Naturligtvis. Jag tyckte att händerna blev glasniga och flottiga om jag tog för mycket och att tuben överdoserade. Kanske blir lite bättre om du snåra med mängden?

      • Lydia said:

        Jag har snålat med mängden men nej, den förblir sjukt klibbig ändå. Sådär så att om handryggen kommer emot något så fastnar jag. Tröjan fastnar på handryggen. Gillar inte alls den känslan någonstans på kroppen, men jag vet andra som gör.

        • Nej bara inte andas med näsan och stänga mellan svlaget och näsan som när man är under vatten. Alla har en sådan reflex men alla har inte lika bra kotnroll över det.

Kommentera

