Rött underbart cerat

Hurraw! Balm, Tinted Lip Balm, Black Cherry

Skrev för ett ganska bra tag sedan att detta är en favorit och det har inte ändrats.

Färgen är perfekt på mig, lagom röd med blå undertoner. Väldigt bra som läppbalsam också. Använder det också på kinderna ibland för att få lite färg där. Gillar också att få lagom med glans på både läppar och kinder

Har inte mycket mer att säga än att det helt enkelt är väldigt bra, både funktion och färg!

Köpt på iHerb, finns på flera ställen i Sverige.

Ingredients: Alkanna tinctoria (alkanet) infused *Prunus amygdalus dulcis (sweet almond) oil, ***Euphorbia cerifera (candelilla) wax, **Cocos nucifera (coconut) oil, *Simmondsia chinensis (jojoba) seed oil, **Theobroma cacao (cocoa) seed butter, *Ricinus communis (castor) seed oil, *Olea europaea (olive) fruit oil, organic flavors, Tocopherols (vitamin e) 

*cold pressed / organic **raw & organic ***wildcrafted 

10 comments
  1. Sani said:

    Vilken fin färg.det här måste köpas.tack för swatches det uppskattas.

  2. K said:

    Just precis det ceratet har jag 🙂 Och den färgen är alldeles underbar, nära min egen läppfärg men lite mörkare och kallare. Den passar sååå fint till vinterblek hy, det blir ett lyft för hela ansiktet! Enda problemet, som tyvärr ställer till det, är att mina läppar inte tål den. Det är det enda cerat jag någonsin reagerat på med stickningar och kli. Jättesynd :/ Men för er som har mindre känsliga läppar rekommenderas den varmt!!

    Det var kul att du recenserade just detta. Jag letar nämligen i skrivande stund efter ett tint eller läppstift just med utgångspunkt från nyansen på hurraws black cherry 🙂

  3. K said:

    Du har rätt, det ÄR nog ricinoljan som är boven. Jag kom på att jag äger ett lip balm till som jag inte tål (ligger glömt i en låda just därför), från Apples and Pears. Samma stick och kli på läpparna av den som av Hurraw. Och ja, ricinolja i den också. Tack för upplysningen Ingrid, det hade jag inte listat ut själv, faktiskt väldigt bra att veta 🙂

    • Många är känsliga mot det. Är glad att jag inte är det, känslig mot mycket i den konventionella världen men inte så mkt naturkosmetisk.

  4. Hanna Li said:

    Jag har provat tre av hurraws läppbalsam, lakrits, nattvarianten och kanel. Trots att de innehåller ricinolja som jag oftast reagerar på med kli i halsen så tycker jag att dessa har varit ok, särskilt nattvarianten. Den är för klen för att vara för natten dock, så jag använder den på dagen. Kanel-varianten gillade jag inte alls, den pirrade och stack i läpparna, inte alls behagligt! Annars fick jag den där fina färgen på läpparna av det som du beskriver med körsbärs-varianten.

    • Den med kanel sticker lite på mina läppar också, brukar gå över men ändå. Tror faktiskt att det är kanelens fel i mitt fall. Testa körsbär om du gillar lite färg på läpparna!

Kommentera

